Airco in auto doet het niet meer. Kun je zelf repareren?

De airco in onze auto doet het niet meer. Mijn man is naar de garage geweest en daar bleek dat er een gaatje door steenslag in zat en daarom vloeistof lekt. Een nieuwe kist al gauw € 600 . Is er een mogelijkheid om dat zelf te repareren ?

Toegevoegd na 8 minuten:
Pfff schrijf fout . Een nieuwe kost al gauw €600 .

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1K
Reddie
6 jaar geleden
Je vergeet de optie hem door de garage laten repareren.
Daar kunnen ze ook zeggen wat het kost.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie als je goed hebt gelezen dan zie je dat wij die optie hebben overwogen .
paulus811
6 jaar geleden
Die 600 is voor de nieuwe unit en arbeidsloon neem ik aan, de besparing wordt dan niet die 600 euro.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Steenslag. Condensor kapot. Ik herken het probleem. De opgegeven kosten zijn overigens reëel. Ik zou het zelf niet kunnen. Ik zou niet weten hoe ik de condensor los zou moeten koppelen. Als er daarbij vuil in de leiding komt kan daardoor later de aircopomp kapot draaien dan moet alles vervangen worden (€2500) Maar stel dat dat allemaal wel lukt. Dan de nieuwe condensor inbouwen. (Moet je er wel 1 hebben die past bij je auto) Daarna moet deze afgevuld worden met een speciale vloeistof (is geen water waar een airco op draait) en dit moet ook afgeperst worden. Daar heb je speciale apparatuur voor nodig. Dus stel je zou het eerste deel zelf doen als je dat kan. Dan kost het ongeveer €100 voor het vullen en afpersen bij bijvoorbeeld de KwikFit. Ik weet niet wat een nieuwe condensor kost. En wat je verder nog aan ringetjes, rubbertjes etc etc nodig hebt. Dus dan heb je die kosten en de vloeistof en afpersen. Laat dat bij elkaar €400 zijn. Heb je geen garantie. En als het fout gaat. Ik zou het niet zelf doen als je er geen verstand van hebt.

Het beste antwoord

Nee dat is geen doe het zelf klus. Vervangen lukt misschien nog wel, afhankelijk van hoe handig je bent en of je al het gereedschap hebt, maar afvullen en weer onder druk brengen jrijg je niet voor elkaar
paulus811