Nee, aantal cylinders en aantal uitlaten been bijna nooit 1 op 1 verband. Erm bestaan zelfs 1 cylinders met dubbelle uitlaatpijpen. Hoeveel het er uiteindelijk worden, is seen combinatie van motor vermogen en cool uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Een auto met 1 cilinder? Welke dan? Overigens klopt het antwoord verder ook niet. In zijn algemeenheid hebben auto's met meer dan 4 cilinders heel vaak 2 of meer uitlaten. Bij 8 cilinders ken ik niet 1 moderne auto met maar 1 uitlaat. Andersom is er geen 4 cilinder met 4 (werkende) uitlaten.
paulus811
6 jaar geleden
En wat is de relatie motorvermogen en aantal uitlaten?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Prima antwoord, alleen iets te bescheiden/voorzichtig: bijna nooit een 1 op 1 verband, is natuurlijk gewoon nooit een 1 op 1 verband.
@Paulus811: het antwoord klopt helemaal, lees de vraag nog maar eens. Dan zie je daar "altijd" in staan. De VW Kever: twee uitlaten voor twee cilinders. Telt mee bij "alle auto's", net als auto's die jij niet kent ook meetellen.
Wat je er ook bij sleept: de vraag omkeren of er nog wat meer uitlaten bij doen, het maakt niet uit: het antwoord is gewoon goed.
De relatie motorvermogen/uitlaten? Goeie vraag, stel 'm maar op GV. Hier het antwoord alvast: die is niet 1 op 1.