Mag je een geschorste auto op een eigen parkeerplaats parkeren?

Dus niet langs je huis waar je oprit is en je garage
Gewoon een parkeerplaats die je huurt met een bordje waar je kenteken op staat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
10.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antwoord is correct maar ook nog niet direct zichtbaar vanaf de openbare weg . Om problemen te voorkomen . Dus op eigen grond en niet zichtbaar van af de openbare weg .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
'Niet zichtbaar vanaf de openbare weg' staat nergens in de WvW.
Het betekent wel dat het voertuig niet ergens mag staan op een voor het openbaar verkeer openstaande weg. Bv een uitrit voor een woning is een openbaar toegankelijke parkeerplaats.

Antwoorden (1)

Als de geldigheid van het voor uw voertuig afgegeven kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Uw voertuig mag ook niet langs de openbare weg geparkeerd staan. Dit betekent dat de auto dus op eigen terrein of in een afgesloten garage moet staan.Een parkeerplaats die je huurt met een bordje waar je kenteken op staat is nog steeds de openbare weg. Dus neen, een auto waarvan het kenteken is geschorst mag ook niet op een parkeerplaats die u gehuurd hebt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij schorsing hoeft er geen wegenbelasting betaald te worden maar men mag ook niet op de openbare weg komen met het motorrijtuig. Onder de openbare weg vallen ook:
paden
bermen
zijkanten van wegen
openbaar toegankelijke parkeerterreinen en parkeergarages