Is private lease handig?

Zodra ik mijn rijbewijs heb, wil ik graag een auto gaan leasen, omdat ik gehoord heb dat dit meer voordelen heeft dan een tweedehands auto kopen. Nu is mijn vraag is een private lease auto handig? Of kan ik
straks beter kijken naar een tweedehands?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
1.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Houd deze in gedachten: Geld lenen kost geld...
Private lease is een leenvorm, het is een afweging peace of mind v.s. meer geld in de pocket p/m
ronron1212
7 jaar geleden
Prive lease is het lease van de auto deze wordt nooit je eigendom. @RogueTrader.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Green Wheels is ook nog een optie, vanaf €0,-/maand: https://tinyurl.com/mb6qbt6
paulus811
7 jaar geleden
Wat bedoel je met 'handig'? Als je geen geld voor een nieuwe hebt is dit geen gek alternatief. Je rijdt nieuw voor een vast maandbedrag en doordat de auto's groot worden ingekocht profiteer je deels mee van de korting. Als je binnen de regels van private lease blijft en geen grote veranderingen verwacht in gezin of inkomen, is het zeker niet onhandig.
ronron1212
7 jaar geleden
@paulus811 als je meer kilometers rijd dan in je contract afgesproken betaal je wel per kilometer meer geld
paulus811
7 jaar geleden
@ronron1212, daarom schrijf ik ook 'als je binnen de regels van private lease blijft'. Het km budget is er daar een van.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@vrager Definieer "handig". Goedkoper?
Minder onderhoud?
Minder zorgen?
Belastingtechnisch interessanter? Een combinatie van bovenstaande?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Minder kosten, goede auto en alles all-in. Dat bedoelde ik met handig

Antwoorden (3)

Met privé leasen rijd je voor een vast maandbedrag in een nieuwe auto. Je weet wat je kwijt bent, maar je zit er meestal wel minimaal een jaar aan vast. Je hoeft niet eenmalig te investeren, maar het maandbedrag is fors omdat de afschrijving van een nieuwe auto hoog is.

Bij een tweedehands auto moet je eenmalig investeren en weet je niet precies wat je kwijt gaat zijn aan onderhoud. Aan de andere kant kun je hem verkopen als je hem niet nodig hebt en is de kop van de afschrijving er al af. Als je een beetje risico kunt lopen is dit vaak voordeliger.

In vergelijk met een nieuwe auto kopen (in plaats van tweedehands) valt de vergelijking natuurlijk anders uit. Het hangt dan van je situatie af wat voordeliger is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En meestal is het ook op basis van 10.000 km per jaar (ofzo). Als je veel gebruik maakt van je auto zit je er dan dus overheen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb zelf een auto op afbetaling en vind het zelf wel handig. Heb een goede stabiele auto voor nog niet zo een gek hoog maandbedrag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Als over de 10000 per jaar komt betaal je per kilometer een meer bedrag per kilometer.
Eerst even duidelijkheid : er is een full operation lease voor de zakelijke Markt en een voor de prive markt maar vaak is dat een andere voor financieren pas dan komen de kosten van het bezit onderhoud er nog allemaal bij . Dan ook onder de zelfde naam of een zgn auto abonnement waar alle kosten in zitten . Die laatste is zo gek nog niet . Voor 200€ all in een nieuwe goede kleine auto . Ik heb gerekend en echt een 2e Hands kan goedkoper zijn maar is vaak het toch duurder onverwachte kosten afschrijvingen . Ja voor 2000 € een leuke auto vinden is lastig hij kan zomaar binnen een jaar al kapot zijn . Maar met wat geluk rij je 2 jaar zonder kosten dat is het goedkoopste . Let op wat wat zijn de kosten bij meer dan 10000 km of wat zijn de kosten bij schade ( eigen risico ) en wat bij een 2e schade in een jaar . Let daar op daar zit het verdien model 10000km rij je zo in een jaar die lage bedragen zijn lokkertjes kijk of jou auto gebruik daar in past en hou je precies aan de aanbieding ga niet buiten het zeg menu . Let op de looptijd en of je dat wel kan overzien