Kun je een bezwaar indienen dat een tweede boete op eenzelfde punt is begaan voordat je de eerste bekeuring binnen hebt gekregen?

ik heb begin mei een boete binnengekregen voor een verkeersovertreding op 12 april. Nu krijg ik weer een boete binnen voor een overtreding op hetzelfde punt op 15 april. Kennelijk hebben ze de flitspaal aldaar weer in werking gesteld. Met een beetje pech hebben ze die daar nu 3 weken aanstaan en ben ik 3 weken geflitst. Dit is een punt waar iedereen te hard reed.
Kun je bezwaar indienen tegen het feit dat de bekeuring van de eerste overtreding later binnenkwam dan de tweede overtreding en je daardoor je "waarschuwing" pas later kreeg dan die tweede overtreding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Het beste antwoord

Nee, helaas... De bekeuring is namelijk geen waarschuwing, maar gewoon een boete omdat je te hard hebt gereden op die plek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee natuurlijk niet. Je moet je gewoon aan de regels houden. Als jijbesluit te hard te rijden, besluit je ook het riciso te nemendat je een boete krijgt. En dat iedereen te hard rijdt.. Tja, daarom zetten ze een flitspaal. is een beetje als.. Als de buurjongen in de sloot springt doe jij het dan ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk niet. Je reed 12 april te hard, terwijl je wist (of minstens had moeten weten) dat je daar niet zo hard mocht. En toen deed je het 15 april weer. En, zoals ik het begrijp, drie weken lang telkens weer.

Het gaat erom dat je wist of moest weten dat je daar niet zo hard mocht rijden. Niet of je wist of kon weten dat je betrápt kon worden op te hard rijden, en ook niet of ánderen daar ook te hard rijden.

Hier geen medelijden. Ik ben zelf echt ook niet altijd een heilige, maar als je te hard rijdt, neem je daarmee bewust het risico op een bekeuring (of erger!) voor lief. Als je dat risico niet wilt lopen, moet je je aan de maximumsnelheid houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fout is fout, je zou moeten weten wat de regel op die lokatie zijn en je daar houden. Mocht het om hoge bedragen gaan kan je hooguit proberen bij het cjib om een betalingsregeling te treffen. Daar zijn ze trouwens niet echt happig op.
Het feit dat iedereen te hard rijdt zou weleens de reden kunnen zijn dat de paal weer in werking is gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn twee verschillende overtredingen, dus je moet ze beide betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kan altijd bezwaar indienen. Weinig kans dat de tweede boete vervalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt altijd bezwaar maken op alles wat de politie doet.
Of de rechter je gelijk geeft is aan hem, e hebt wel wat langer om te sparen. Zelf heb ik 7 boetes laten voorkomen.
4 werden gehonoreerd met een voorwaardelijke boete met een proeftijd van jaar. Hierbij werd ik door een advicaat bijgestaan. De andere drie heb ik zelf geregeld en werden ale rie vrijspraak wegens gebrek aan bewijs of onvoldoende bewijs.
De politie zal je altijd proberen een oor aan te naaien al dan niet terecht. Wanneer je in staat bent om maar enigszins aan te tonen dat de politie niet goed gewerkt heeft (en dat is tegenwoordig makkelijker dan een goedwerkende agent te vinden) zal de rechter al heel snel de zaak seponeren of je vrij spreken. Handigis dan wel datje goed weet wat de politie kan en mag. Ik heb meermaals bewezen het nog beter te weten dan menig diender zelf (anders zouden zeniet zo vaak terruggefloen worden door de rechter. Helaas maken de dienders maar al te gretig gebruik van de onewetendheid van veel mensen enhet gegeven dat de meest voor zo`n klein iets die hele heisa niet willen doorlopen.
Mij heeft het dat jaar 1900 euro en 4 maanden rijontzegging gescheeld iets waar ik nogmaal een maand voor zal moeten werken.
Voor een snipperdag en wat benzine was ik klaar.
Dus proberen staat altijd vrij maar schat je kansen goed in en kijk een op internet filtsservice )een site waar staat wat je in welk geval het best kunt doen.
Erzijn bij flits kasten ook veel mogelijkheden ondnaks dat je in je recht staat. Soms is een bezwaarprocedre op zichal voldoende reden om van vervolging af te zien vanwege de kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als dit gebeurde op dezelfde plaats dan heb je kans dat één van beide geseponeerd worden, maar wanneer er 3 maal een overtreding werd begaan dan vrees ik dat er van
de drie slechts één zal geseponeerd kunnen worden