ik wil een boete met verkeerd geboorte datum na 2 jr terugkrijgen kan dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat voor een boete? Parkeerboete?
Reizen via de NS zonder geldig plaatsbewijs? Verkeersovertreding?
Is de boete twee jaar na datum bij u in de bus gekomen?
Bent u er zelf na twee jaar achter gekomen dat u op een andere datum bent geboren?

Antwoorden (2)

Nee, door te betalen heb je schuld bekend en ben je akkoord gegaan met de schikking.
Vraag jezelf ook eens af of het terecht was dat je de boete kreeg. Is het dat? Laat het dan zitten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
min !!! Boetes moeten (!) over het algemeen zelfs eerst betaald worden voordat je bezwaar kan maken. Je bent door het betalen niet (!) impliciet akkoord én je bekent niet (!) impliciet schuld !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Na 2 jaar?! Dan is de bezwaartermijn al lang voorbij. Dus: ben je akkoord gegaan.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Dat zou best eens kunnen, maar dan is het omdat de bewaartermijn voorbij is. NIET omdat je impliciet schuld hebt bekend o.i.d. Dát is de kern van mijn bezwaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het ligt eraan wat voor een boete het is, een M-boete of een S-strafbeschikking. 1. Als je bij een Mulder boete (M) in beroep wilt
moet men bezwaar indienen bij de officier van justitie. Dit is kosteloos en de boete hoeft niet vooraf betaald te worden. Pas als de Officier van
Justitie geen gronden ziet voor seponering dient de boete betaald te worden. Was de Mulderboete al betaald dan geldt dit niet als schuld bekennen, het boete bedrag wordt teruggestort. Is men het niet eens met de beslissing van de OvJ dan kan men in beroep bij de rechter gaan en moet het opgelegde bedrag te allen tijde wel eerst betaald worden. Dan betaal je niet de boete, maar een bedrag aan zekerheidsstelling en dat bedrag is de grootte van de boete. Bij winst wordt het bedrag terug gestort en bij verlies wordt het bedrag gebruikt om te verrekenen met de boete. 2. Voor allerlei overtredingen en misdrijven kan de officier van justitie een strafbeschikking opleggen.(S-boete). Het is een strafbaar feit waarvoor een geldboete wordt opgelegd. Met de strafbeschikking wordt een acceptgiro verzonden waarmee men de geldboete kan voldoen. In de strafbeschikking staat beschreven hoe te handelen wanneer men het niet eens is met de strafbeschikking.
Bij een boete via een strafbeschikking kan men in verzet gaan. Gelijk betalen is einde verhaal, het geldt als schuld bekennen en is er geen recht meer op verzet. Hoe het ook zij, de bezwaartermijn in de zaak Broxnr1 is in ieder geval allang verlopen.
Een verkeerd geboortejaar op een boete is een vormfout.

Dergelijke vormfouten mogen tegenwoordig achteraf hersteld worden.

Een verkeerd geboortejaar an-sich is dus geen reden om het geld van de boete terug te kunnen krijgen.

Alleen wanneer je door een CORRECTE geboortedatum géén boete, of een ander bedrag zou krijgen heeft het zin om bezwaar aan te tekenen. In alle andere gevallen kun je je de moeite besparen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix