Waarom knipperen de linkse knipperlichten onregelmatig?

Hallo

Ik rij met een Opel Corsa C van 2000 diesel.

Deze avond neem ik de wagen en als ik wil pinken naar links merk ik op dat het gepink zeer snel verloopt. Ik stap uit en kijk mijn pinkers na. De zij-en achterkant werken goed. De linksvoorste pinkers blijft continu zwakjes branden.
ik rij ongeveer 30 km en de laatste 10 pinkt alles weer op een normaal tempo.

Na mijn boodschap start ik de motor en pink ik terug naar links. Eerst doet hij normaal, maar na enkele seconden gaat hij terug sneller pinken. Ik bekijk de linkse pinkers en het valt op dat de 3 linkse pinkers nu werken, alleen pinken ze sneller.

Waar zit het probleem?

Dank

7 jaar geleden
in: Auto's
2.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarschijnlijk een defecte zekering of weerstand ergens op het elektrisch circuit richting die kapotte pinker, of iets anders dat voor een verstoring van het circuit zorgt... (Geoxideerde lampfitting, defecte lamp?) Het ene lichtje zal geen aparte zekering hebben, dus dat zal 'm niet zijn, maar controleer dat toch voor de zekerheid. De andere twee pinkers pinken sneller als die ene het niet goed doet simpel omdat er door het gebrek aan weerstand wegens de kapotte pinker meer stroom door het circuit stroomt waardoor het knipperlichtrelais sneller gaat knipperen. (Ze zullen ongeveer anderhalf keer zo snel pinken, bijna althans, aangezien het kapotte lichtje wel nog blijkbaar een klein beetje stroom verbruikt.) Ik zou zeggen: controleer de elektra richting de kapotte pinker. Begin bij het lampje; haal de fitting eruit en kijk of 'ie vies of roestig is; verschonen en ander lampje erin. Controleer ook of de draden niet ergens versleten zijn voor zover je kunt zien. Begin daarna aan de rest van het circuit (of laat het doen :) ).

Antwoorden (2)

Ik zou de - of aarde aansluiting van het probleem lampje eens nakijken en/of strakker/her bevestigen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik denk dat er inderdaad een slecht contact is omdat de andere normaal werken