Mijn Renault Megane (benziene) uit 1998 start plotseling niet meer .De startmotor draait prima rond. Het is afgelopen Wie kan mij aanwijzingen geven ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (1)

Hij krijgt geen benzine of de bougies vonken niet.

Draai er een bougie uit en:
Kijk of die vonkt.
Ruik of er benzinedamp uit het bougiegat komt.
Edraket
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste Ed raket mijn dank voor uw reactie.
Getest: geen vonk wel benzine geur,
Wat kan dat zijn ?
Bordensteker
7 jaar geleden
Het ontbreken van de vonken lijkt (even aannemende dat u de aan zijn bougiekabel bevestigde bougie tegen een metalen deel van het motorblok heeft gelegd of gedrukt, en dan iemand anders heeft laten starten – op basis van uw profiel neem ik aan dat u wist wat de aanpak van Edraket precies inhield) een aanwijzing dat de ontsteking niet werkt. Het feit dat u bij deze ‘startpoging’ wel benzinegeur waarneemt is daarmee in overeenstemming: er wordt kennelijk wel benzine toegevoerd, maar het lucht-brandstofmengsel wordt niet ontstoken. Het zou ook wel heel toevallig zijn als er tegelijk met een ontstekingsstoring ineens óók wat aan de benzinetoevoer mankeerde. Het lijkt mij nu allicht slim om even de hoogspanningskabel tussen ontsteking en verdeelkap (klassieke ontsteking), cq de kabels die vanaf de bobines komen (latere versie met een bobine per twee cilinders) te checken, maar eigenlijk denk ik eerder aan iets met de Electronic Control Unit van de motor.
Iets dat de vonken in álle cilinders beïnvloedt. In deze link http://www.tiepie-automotive.com/nl/Articles/Diagnostics/Hesitant_Renault_Megane staat een voorbeeld van hoe een af-en-toe optredende storing het gevolg kan zijn van simpelweg een slecht contact. Nu is het bij u geen af-en-toe optredende hapering, en er zou dus al iets helemaal geen contact meer moeten maken. Maar de aansturing van computergestuurde motoren is iets waar ik niet zo in thuis ben. Het lijkt me tijd om de garage met hun gecomputeriseerde diagnosetechnieken naar de storing te laten speuren. Hopelijk kan dat met geschikte kleine apparatuur en een laptop bij u thuis, en anders moet uw auto wellicht naar de garage gesleept of op een auto-ambulance vervoerd worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probleem opgelost,Capteur de regime in het ontstekings- systeem vervangen