Bestaat het automerk vauxhall in belgie?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, kan maar ook in het VK, Duitsland, Frankrijk, eigenlijk geheel Europa en Australië, Nieuw-Zeeland, etc...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat is je vraag?
Kun je het automerk vauxhall kopen in België?
Dan is het antwoord ja. Maar in België word dit merk Opel genoemd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In België zal dat net als in Nederland een Opel zijn. Opel Insignia hatchback?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.myoldtimer.nl/2014/02/10/wat-het-verschil-tussen-opel-vauxhall-en-holden/

Antwoorden (1)

Nee, maar Opel wel en dat is praktisch hetzelfde.

http://www.myoldtimer.nl/2014/02/10/wat-het-verschil-tussen-opel-vauxhall-en-holden/

Opel, Vauxhall en Holden

In het kort: met GM als moeder-concern is er lange tijd geleden besloten dat Opel en Vauxhall hetzelfde programma voeren onder hun eigen merknaam. Zo produceren beide merken dezelfde types, een aantal uitzonderingen daargelaten. Vauxhall in het Verenigd Koninkrijk en Ierland en Opel op het Europese vasteland. Jawel, zoals de bekende Corsa. Voor een aantal types doet ook Holden mee. De Opel Corsa heet bijvoorbeeld Holden Barina in Australië.