waarom werkt mijn benzinemeter niet meer?

ik heb een Volkswagen kever het doet verder alles goed, maar de benzinemeter doet het niet hoe kan dat ik heb de vlotter al eens losgehaald maar niks zinvols uit gekomen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
15.6K

Antwoorden (2)

dit kan meerdere oorzaken hebben, je benzinemeter is kapot, de weerstand in je tank kan kapot zijn, er kan een breuk in de bedrading zitten of een defecte zekering in je zekering kast, wil ook vaak voorkomen dat er corrosie op je zekeringen zit waardoor deze slecht kontakt maken. Als eerste zou ik naar je zekering kijken en daarna je bedrading nalopen op breuken. Het zou zelfs nog zo kunnen zijn dat je een slechte massa hebt waardoor je meter niet meer werkt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Corrosie op een zekering in de auto?
Een veel voorkomend probleem bij de kever is corrosie rondom de bevestiging van de vlotter.

De benzinemeter is een zogenaamde massaschakeling, als de vlotter onvoldoende contact maakt met het metaal van de tank of dat de tank bevestiging geen of onvoldoende contact maakt met het chassis zal de meter niet werken en dus geen volume aan geven