welk motoren leverancier bouwt motoren voor volvo?

Volvo werkte vroeger met bv Renault. Voor de nwe generatie auto's van volvo worden nu andere motoren gebruikt.
Wie bouwt deze?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Penta: Zweedse motorfabrikant uit Köping. De firma maakte ondermeer motoren voor de autofabrikant Volvo en werd in 1935 door deze overgenomen, waarna de naam veranderde in Volvo-Penta.
fremar
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
De tekst op https://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_Penta bevestigt jouw informatie niet. Daar staat vermeld dat Volvo Penta met name scheepsmotoren maakt.
Antoni
7 jaar geleden
De duim omlaag bij dit antwoord heb ik overigens niet gegeven.