De kilometerheffing is van de baan ! Iedereen blij ! Maarrrr hoe komen we nu toch van die file's af ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
paulus811
14 jaar geleden
Hoezo 'iedereen blij'? Ik niet hoor en had graag gezien dat men betaalt voor de kilometers die men rijdt, ipv een vast bedrag voor het bezit.

Het beste antwoord

Laat ze eens beginnen dat geld wat ze wilde besteden aan die kastjes en die hele tam tam eromheen (300.000.000.) gebruiken voor uitbreiding van het wegenet. Dan alle spoorrails asfalteren en alleen maar bussen. Koop van de verkochte treinen gewoon bussen en laat die snel en goed reiden van deur tot deur. Moet met al dat asfalt toch wel mogelijk zijn met voldoende bussen comfortabel te reizen. Ik heb nooitbegrepen waarom treinen naastbussen in zo`n klein landje als nederland. Zogr dat meer mensen een auto kunnen rijden dan wordt het per persoon ook weer goedkoper.
Daarnaast een paar centen bij de benzine en standaard aantal kilometers belasten zogt die veel rijd ook meer betaald.
Veel fileleed onstaat door onderhoud aan het wegennet.
Pomp geld in ontwikkeling (R&D) om dit proces te versnellen
Verhoog de maximum snelheid op de meest linkerbaan en stel een minimumsnelheid in. Je krijgt dan een veel betere doorstroming.
Het is echter allemaal heel complex.
Google maar eens op stromingsleer (alleen mechanica is al lastig)universiteit delft heeft daar een studie in (of gehad).
Maar misschien moet er weer eens een opstaan zoals destijds met het klaverblad, wie weet, ik niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje trein passen >1000 mensen... dat zijn 20 bussen... kijk eens hoelang het duurt als daar mensen in- en uitstappen.
Meer mensen laten autorijden zorgt niet voor minder files. Echte variabele snelheden, werktijden en goed leren rijden reduceren wel de files. En natuurlijk moet er op een aantal plaatsen meer asfalt komen. Spitsstroken niet alleen voor de spits, maar altijd open.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van die rails asfalteren vind ik een goeie. En een fietspad er naast. Je raakt ook niet snel de weg kwijt lijkt me.

Andere antwoorden (7)

Van die files waren we ook niet afgekomen met de kilometerheffing!

Er zijn een paar opties om van files af te komen:
- Het openbaar vervoer intensiveren en goedkoper maken.
- Op de knelpunten meer snelwegen aanleggen.
- Werktijden veel meer spreiden. B.v. tussen 07:00 en 22:00 uur werken.
- Totale inhaalverbod op vrachtwagens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het fileprobleem ligt niet aan de weg waarop de auto's staan, en ook niet aan de auto's die op die weg staan, maar aan de mensen die in die autootjes zitten. Om de een of andere reden denkt iedereen dat het nodig is op dat moment daar te zijn, om contraproductief diesel of benzine te verstoken.
Als jij van de file verlost wilt zijn, zul je dat zelf moeten doen. Met behulp van het internet kun je op zoek naar een woning dichter bij het werk of naar werk in de buurt van waar je woont. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon normaal rijden en opletten helpt ook al een hoop en jongeren en ouderen boven de 75 jaarlijkse controles
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Help, ik moet gewoon naar mijn werk. En die ouderen uit de auto door controles. Kijk nu eerst maar eens na wie de meeste ongelukken veroorzaken. Ondertussen draait de economie op de ouderen, dus lekker laten rijden die oudjes. Moet je de fietsenverkoop zien. Dank zij de grijze golf. De jongeren stelen alleen maar fietsen, dus dat schiet ook niet op. Dus als er gecontroleerd moet worden "jongeren op een fiets". Krijg ik mijn fiets misschien weer terug.
Ook ik ben blij dat dit geldverslindende systeem geen doorgang vindt. Rest je vraag. Het fileprobleem is wel te verminderen, maar ik ben bang niet voor 100% meer op te lossen.
Men praat al meer dan 20 jaar over dit probleem, maar heeft vergeten de nodige maatregelen te nemen. Deze 20 jaar weer inhalen lijkt me een onmogelijke opgave.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vrouwen moeten allemaal eens ophouden met dat gezemel en gewoon thuis het huishouden regelen. Nee, tegenwoordig moeten die vrouwen allemaal werken. Veel files en extra werkeloosheid. Wegwezen, een vrouw hoort thuis en de man hoort te werken. De geemancipeerde vrouw is het probleem van alles...... files, werkeloosheid, scheidingen, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik roep het al langer, maar niemand luistert :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik luister wel, maar mijn vrouw niet. Misschien moeten we ons bekeren tot mohamedaan? is meteen het intergratieprobleem uit de wereld. Oplossingen liggen soms voor de hand, maar inderdaad, niemand wil luisteren.
Door te gaan liften of lifters mee te nemen. Vaak zitten mensen alleen in de auto, dat kan beter. Het is effectiever dan carpoolen (want dan moet je afspreken).

Maar ja, liften we nog wel? Zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/lifters.58943
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in Den Haag een geiser storing hebt....komt er een monteur uit Friesland!!!!! om dat te repareren!!!!
Kan het nog gestoorder???
Daar krijg je files van ja...
Laat ieder mens...werk zoeken in zijn eigen woonplaats, als eerste.
Zijn er geen geisers in Friesland die gerepareerd moeten worden? Of krijgen die dan een monteur uit Zoetermeer vandaan? Wereld op zijn kop....