Hoe herken je een lease auto aan zijn kenteken? xx-xxx-xx ?

Is een kenteken (voorbeeld) 48-HLX-2 een leaseauto, bedrijfsauto? of kan het ook een particulier auto zijn?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
53K

Het beste antwoord

Als je doelt op het feit dat het door jou genoemde nummerbord 2 cijfers - 3 letters - 1 cijfer heeft ipv het bekende 2 cijfers - 2 letters - 2 letters:
Dit is de nieuwe standaard, omdat de 2 cijfers - 2 letters - 2 letters combinaties op zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt leaseauto's niet herkennen aan hun kenteken. Hooguit door een sticker of nummerplaat van de leasemaatschappij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leaseauto's kun je niet aan het kenteken herkennen.

Bedrijfsauto's hebben wel andere kentekens dan particuliere personenwagens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aan het kenteken kun je het niet zien.
Wat je soms wel hebt zijn ? floot auto's ? ( ik meen dat ze zo heten ). Dat zijn auto's die nog goedkoper zijn gemaakt om zo goedkoop in de lease te kunnen. Neem bij mercedes de c klasse. Als je hem bij de dealer koopt zit er een chroom randje bij de deurgrepen. Bij een ? floot auto ? zit dit er niet om de prijs te drukken. Denk ook aan chroom randjes om een klokje in dashboard. Je moet wel oog voor detail hebben wil je ze herkennen! :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kenteken dat jij als voorbeeld geeft houdt alleen in dat het een nieuwe auto betreft, je kunt verder niet zien of iets een leaseauto of prive auto is aan een kenteken alleen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In nederland en belgie niet. In frankrijk zijn bijna alle leasewagens ingeschreven in departement 51. Dit zijn de twee laatste cijfers op de nummerplaat. DPt 51 heeft een goedkopere inschrijvingsprocedure.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kenteken wordt normaal afgegeven door de rijksdienst.
Op het kentekenbewijs staat de vermelding dat het een lease auto van de firma xxxxxxxxxxx is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik sluit me voornamelijk aan bij de vorige antwoorden. Doorgaans kun je er wel van uitgaan dat zo'n 75% van de bedrijfsauto's met een nieuw kenteken leaseauto's zijn...

Zoals een oude familievriend ooit zei: "Ik investeer in tegels en niet in auto's..."