Waarom raakt een amerikaanse politieagent vaak eerst de auto aan die ze hebben aangehouden?

Op veel YouTube filmpjes is te zien dat wanneer een auto in Amerika wordt aangehouden door de politie, de agent tijdens het benaderen van de inzittenden de auto even aanraakt aan de achterkant van de auto.

Ik vroeg me af waarom ze dit doen.

Benieuwd of iemand me kan helpen aan het juiste antwoord.

Alvast bedankt voor de moeite!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
12.2K

Antwoorden (1)

Het blijkt dat ze dit doen om hun vingerafdrukken op de auto te plaatsen. Mocht het voertuig ineens wegrijden, dan kan bij de volgende aanhouding bewezen worden dat het echt deze auto was die eerder tot stilstand gemaand was.
Amadea