Is het mogelijk om gebruik te maken van de carrosserie garantie van een tweedehands Volkswagen?

Ik heb een tweedehands Passat uit 2006. Recentelijk vertoont deze roestplekken op de motorkap. Ik las op het internet dat Volkswagen 12 jaar garantie hierop geeft. Ik vroeg mij af of ik gebruik kan maken van deze garantie, omdat mijn auto dus niet bij een dealer gekocht is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
2.6K

Antwoorden (1)

Bij een garantie horen garantievoorwaarden.
Meestal moet de carosserie op gezette tijden gecontroleerd zijn om deze carosseriegarantie te laten voortduren. Deze controles worden meestal gecombineerd met de normale door de fabriek voorgeschreven onderhoudsbeurten, en de bevindingen van zulke carosserie-inspecties (inclusief eventuele carosserie-reparaties) worden dan in het bij de auto behorende service- en garantieboekje aangetekend en met een dealerstempel gewaarmerkt.
In de bij uw auto horende precieze carosserie-garantievoorwaarden is te lezen wat in dit verband uw plichten en daarvan afhangende rechten kunnen zijn.

Toegevoegd na 23 minuten:
Het feit dat de auto tweedehands aangeschaft is, hoeft op zich het geldig houden van de carosserie-garantie niet in de weg te staan, zolang maar wel de voorgeschreven periodieke inspecties zijn verricht.
Bordensteker