Moet je een auto invoeren als verhuist naar buitenland?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Afhankelijk naar welk land je gaat, kan je beter daar een auto kopen en je huidige auto hier ergens stallen of gewoon verkopen.

Antwoorden (2)

Ja, hier afmelden bij RDW en in je nieuwe woonplaats (land) aanmelden.
jc54
8 jaar geleden
Ik ben voor 2 jaar geleden verhuist naar Hongarije.
Eu land dus.
Je mag als uitgeschreven bent in nl,,en ingeschreven in hu nog een half jaar rijden met nederlands kenteken.
Alhoewel niet iedere nederlandse verzekering hier blij mee is.
Daarna moet je de auto in invoeren.
Kosten per auto veschillend,,en zelfs per regio hier in hu.
Kenteken wordt ingenomen en ook de nummerplaten.
Hun sturen het op naar rijksdienst voor wegverkeer.
Het teveel betaalde wegenbelasting geld krijg je terug.
De verzekering moet je zelf opzeggen,,ook de te veel betaalde premie krijg je terug
Bron,,eigen ervaring.