ik wil een eerste auto halen maar heb een mazda mx5 op het oog is dit een goeie auto of zijn er andere?

ik ben op zoek naar een goeie eerst auto en ik zit te denken aan een mazda mx5 miata na uit 1989 met de 1.6 liter 116 pk maar ik zit te twijfelen. alvast bedankt voor het antwoord!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
Ritsuka
8 jaar geleden
dat is wel een erg oude auto, heb je denk ik grotere kans op gebreken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus dat zo een auto zuipt als een gek en slecht is voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dure tweedehands wagen: http://tinyurl.com/q8w2vmc http://tinyurl.com/pkr82sn Een auto kopen is niet het duurste maar een auto hebben is het duurst...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is een super leuke auto en best goed en er bestaan veel clubs en evenementen met die auto het is een btj een cult auto geworden de moderne Mg . Maar populair maakt duur in aanschaf . Maar wel weer waarde vast . Ben je handig dan hebje gelijk wat te doen . :). Bij dit soort auto's is leeftijd minder van belang maar de staat van de auto . Laat de auto technisch keuren voor aankoop . En neem iemand mee die bekend is met dit model auto . Voor een eerste auto is het een blitz bezit maar denk na of je niet btr een gebruiks auto kan nemen die minder leuk is maar meer auto voor je dure geld biedt . Bekijk er op minst 10 voordat je tot koop overgaat .succes
paulus811
8 jaar geleden
"Kapperkort, ben het met je reactie eens. Het is een leuke auto en goed waardevast. Erg handig is ie niet, maar ik kan me voorstellen dat dit een leuk ding is om mee te beginnen. Bovendien heeft Mazda betrouwbare techniek. Wel is de vraag een beetje vreemd. Ik kijk naar een mx5, zijn er ook nog andere? Ja natuurlijk zijn er ook andere, maar dan moet je wel aangeven naar wat voor soort auto je ongeveer op zoek bent, wat je belangrijk vindt en wat je budget is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij twijfel niet doen. Kijk eerst verder, zoek naar iets waar je verliefd op wordt en wat je kunt betalen, reken dus uit wat de auto kost als je hem in je bezit hebt.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik heb jarenlang een mazda 323F gehad. 2 in totaal. Als er iets stuk gaat is reparatie vaak een kostbaar grapje. Datzelfde geldt voor de MX5. Onderdelen zijn moeilijker te krijgen dan voor bijvoorbeeld een 323 sedan (die ik nu rij) Ik heb zelf ook overwogen om een MX5 te nemen. Maar omdat ik zelf te weinig verstand heb van auto's ben ik bij reparatie altijd aangewezen op garages, daar heb ik het geld niet voor, heb ik er vabaf gezien. Dus als je zelf handig bent en/of iemand hebt die bij reparatie kan helpen. (Of als je lid bent van bijvoorbeeld een MX5 Club) of als je een inkomen hebt waarbij je dure reparatie kan betalen zou je het kunnen doen. Welke auto je ook koopt. Bij een budget van €5000 / €7000 mag je echt wel wat goeds verwachten. Zorg dat je duidelijke garantie afspraken hebt, volledige onderhoudshistorie en dat je weet wanneer de distributie en waterpomp is gedaan. (Dat laatste bij voorkeur natuurlijk recent)

Antwoorden (1)

Je zou ook eens kunnen denken aan een Fiat Barchetta van 1999. 1800 cc en goedkoper. Volgens Top Gear de betere cabrio.