Welke merken van remblokken zijn goed?

Er zijn zoveel merken van remblokken, welke merken staan gekend om kwaliteit?

En ik zie ook op mister auto, twee remblokken van Ate, met dezelfde specificaties, €15 verschil?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (1)

Op Goeievraag is het niet de bedoeling om aanbevelingen te doen voor bepaalde merken. Zie de richtlijnen (link staat onderaan de pagina).

Wat je vraag over het prijsverschil binnen dat ene merk betreft: de twee getoonde sets remblokken zijn qua vorm toch duidelijk een beetje verschillend. Kijk maar naar de uitvergroting van de kleine afbeeldingen linksboven.

En ook de samenstelling van de sets is anders. Bij de goedkoopste set zijn voor de blokjes met het waarschuwingscontact draairichtingen aangegeven, waardoor er niet twee maar drie verschillende modellen blokken in het setje van vier voorkomen. Bij het andere setje is dat niet zo. Ook ik zou verwachten dat dan het setje met twee maal twee blokjes het eenvoudigste is en daarmee eerder goedkoper dan duurder, maar jij en ik weten daar met deze informatie niet genoeg over om het te kunnen verklaren.

Dat er verschillende sets nodig kunnen zijn voor overigens min of meer gelijke auto’s, kan gebeuren omdat de remblokken niet voor alle typen van een merk hetzelfde zijn, of zelfs niet voor alle uitvoeringen van een type, of het kan te maken hebben met de omstandigheid dat de autofabriek tijdens de productie van een bepaald model auto overgeschakeld is op een licht gewijzigde rem. Of een rem van een andere toeleverancier. De remmenfabriek kan een verbeterd type ontwikkeld hebben, en dan gaan ze niet wachten tot een bepaald automodel uit productie gaat voordat ze die verbetering gaan toepassen.
Dan hangt het van de code die bij die rem en die bepaalde auto hoort (zie “referenties autofabrikant”) af welk onderdeelsnummer (partnummer) hoort bij de remmen van de betreffende auto.
Bordensteker