Is roestvorming op een autovelg een teken van extravagante slijtage van remblokken ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
3.7K

Het beste antwoord

Nee roestvorming op de velgen heeft zoveel verschillende oorzaken

Slechte coating op de velg,
Stilstaande auto ,
Slechte legering van metaal velg,
Niet schoonmaken van remstof,
Beschadigd door steenslag of stoepranden ,

Verkeerd schoonmaak middel,
Borstels van wasstraat die het beschadigen

Remvloeistof op velgen na vervangen van vloeistof, of lekkage in het remsysteem geweest

En zo zijn er waarschijnlijk nog wel een aantal oorzaken te noemen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij zeer zware beschadiging van de remblokken en eventueel schijven kan er blank metaal op de velg terechtkomen. En dit roest snel. Maar dan heb je toch wel belangrijker problemen waar je iets moet aan doen. Ongeremd zijn kan leuk zijn maar niet bij een auto.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ge ervan uit dat u bedoelt dat er stof op uw velgen komt dat roest, dit kan meerdere oorzaken hebben.
1 De remblokken zijn versleten maar dat hoor je ook wel, ijzer op ijzer geluid.
2 Er zijn geen originele of anderszins goede remblokken gemonteerd waardoor de remschijven extreem slijten (metaalstof roest), met name bij race remblokken slijten de schijven bijna net zo snel als de blokken !
Advies: remblokken en remschijfdikte laten controleren en goede kwaliteit blokken gebruiken.