Kun je meerdere auto's op je naam hebben staan?

Ik heb een andere auto gekocht, maar mijn huidige auto (nog) niet verkocht. Deze gaat waarschijnlijk naar m'n moeder/zus (we wonen nog in 1 en hetzelfde huis). Mag ik of de verkopende garage de nieuwe auto tenaam stellen op mijn naam (en dus 2 auto's op naam hebben) of moet ik dan eerst de huidige auto overschrijven naar de naam van m'n moeder/zus? Geldt hetzelfde als de auto toch de verkoop in gaat? Mag deze dan nog wel een tijdje op mijn naam staan of moet ik hem verkocht hebben voor de nieuwe auto tenaam gesteld wordt?

8 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je mag wel duizend auto's op je naam hebben staan (als je dat kan betalen). Je betaalt dan wel 1000x wegenbelasting en verzekering of je moet er wat laten schorsen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je mag er zoveel op je naam hebben staan als je er mee wilt gaan rijden betaal je wel veel wegenbelasting en verzekeringskosten. Denk maar aan auto verzamelaars die hebben er ook een aantal staan.
Erna55
8 jaar geleden
Er is geen beperking aan het aantal auto's dat op je naam staat. Je bent dan wel ook verantwoordelijk voor de verzekering, wegenbelasting en evt. Bekeuringen.
Fifagek
8 jaar geleden
@Erna55, u bedoeld dat ik dan wel verantwoordelijk ben voor het betalen van de verzekering,wegenbelasting en evt. Bekeuringen als de auto op mijn naam staat? Of bedoeld u er nog meer mee? Ik neem aan dat je niet tegen de belastingdienst kunt zeggen de auto staat op mijn naam, maar belasting moet betaald worden door vader/moeder/zus (kan ook buurman, oom, tante, neef etc. zijn)? Voor verzekeringen geldt natuurlijk hetzelfde.

Het beste antwoord

Ja, je mag zelfs tientallen auto's op je naam hebben staan.

Toegevoegd na 24 minuten:
Een weetje:
Als je meerdere auto's bezit, zal je er misschien gemakkelijker eentje uitlenen aan iemand.
Blijkt deze persoon bij een politiecontrole onbetaalde verkeersboetes te hebben, dan kan de politie in het uiterste geval JOUW auto invorderen. Uit de opbrengst zal de schuld betaald worden.

Toegevoegd na 26 minuten:
"Ik ben eigenaar van een personenauto, alle bescheiden staan op mijn naam, verzekering, belasting etc.
Heb auto uitgeleend aan een vriend, deze wordt aangehouden tijdens verkeerscontrole en hij blijkt belastingschuld te hebben.
Mijn auto wordt in beslaggenomen en binnen twee weken verkocht/gesloopt. Belastingdienst deelde mij mee dat ik de auto slechts kon terugkrijgen als ik de hele schuld van de bestuurder zou betalen.
Belastingdienst trekt zich dus niets aan van het feit wie de eigenaar is van de auto."
SimonV
8 jaar geleden
Fifagek
8 jaar geleden
Goed om te weten, maar dat probleem heb ik gelukkig niet.
Ik heb een aantal vrienden die geen rijbewijs hebben en ook niet kunnen behalen door een handicap, dus die krijgen de auto sowieso al niet mee. Een aantal andere vrienden hebben zelf een auto (zijn allen rond de 25) en vervangend vervoer bij pech dus die zullen het ook niet vragen.
De enige die hem wel eens zouden kunnen 'lenen' dan is in huiselijke kring. Familie heeft voor de rest ook geen rijbewijs, of als ze die wel hebben zelf een auto.