Waarom zetten bedrijven op de achterkant van hun voertuigen vaak "personeel gezocht" met een telefoonnummer?

Tijdens het autorijden mag je niet bellen en heb je geen tijd (en is het niet toegestaan) de gegevens op te schrijven. Ik zag het vandaag weer en dat heeft mij aan het denken gezet. Tegen de tijd dat ik thuis was, was ik de bedrijfsnaam en telefoonnummer alweer vergeten. Goed... zegt misschien ook iets over mijn geheugen, maar heeft een advertentie in de krant niet meer zin, omdat mensen dit op hun gemakje kunnen bekijken en zelfs kunnen reageren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Omdat je het als de tekst aan de voorkant zit niet kunt lezen als je voor een stoplicht staat te wachten.......... en bij montage aan de achterzijde sta je er bij een stoplicht als potentieel personeelslid snel een paar minuten naar te staren, of in een file in de Randstad een halve dag....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Bedrijven doen alles om aan personeel te komen en dit is daar een onderdeel van.
Ik vraag me af of een advertentie in de krant meer zin heeft want wees eerlijk, zou jij een advertentie uit de krant wel herkennen?
Het gaat er gewoon om, hoe meer mensen het zien, hoe meer mensen er over praten.
De eerste keer kun je de advertentie niet meer herinneren en daarom ga je er de volgende keer op letten. Zo werkt reclame.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ter aanvulling op het bovenstaande antwoord: bedrijfswagens staan ook vaak stil, bij een 'klus' zo bereiken ze de doelgroep beter. bovendien is het reclame die opvalt, zoals je zelf al had gemerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat telefoonnummer en de website hoef je niet te onthouden. Zelfs als je de auto stil ziet staan, en je hebt alle gelegenheid om dat op te schrijven, hoef je dat niet... want als je maar onthoudt wat de naam van dat bedrijf is weet je al genoeg. Google helpt je dan aan de website, aan het telefoonnummer, enzovoorts.

Er zijn overigens genoeg mensen die vanuit de auto gewoon bellen hoor, ik ook. Compleet met carkit kan je legaal elk nummer bellen dat je wilt.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is dat +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puur nieuwsgierig: hoe gaat dat bellen dan? 't Mobieltje begrijpt gesproken commando's? Is dat dan al zo gangbaar? Want 't nummer intikken / selecteren op 't mobieltje mag niet - want je mag tijdens 't rijden geen mobieltje in je handen hebben.
Ze zoeken echt personeel of ze willen de indruk wekken dat ze het zoooooooooo druk hebben ( en dus echt goed zijn) dat ze meer personeel kunnen aannemen.
bellen mag inderdaad niet maar je kan handsfree bellen als je belangstelling hebt.
als je snel vergeet...onthoud dan de bedrijfsnaam vaak hebben ze een website ;-)
hier staan dan ook de vacatures wel op en zeker het telefoonnummer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet zat auto's rijden met daarin twee personen, of drie, of vier. Die hebben alle gelegenheid om het nummer te noteren of meteen te bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk omdat ze willen weten wanneer de laatste trein naar Romanpodeulië vetrekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n auto staat ook wel eens stil! Waarschijnlijk meer dan 75% van de tijd! En mensen hebben ook wel eens een passagier in de auto!

Eigenlijk best logisch, he? :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zeg ik... 75%? Waarschijnlijk eerder 90%.
Wat ook belangrijk is dat reclame op eigen bedrijfs auto's een goedkope vorm van adverteren is. Waar vind je voor een paar honderd euro een exposure van jou reclame voor maanden met een redelijk groot tot zeer groot bereik.
Een advertentie in een lokale krant kost al snel 100 tot 200 euro is is maar eenmalig, voor dat zelfde bedrag rijd jou auto maanden rond.
En inderdaad, veel mensen krijgen dan het idee dat jou bedrijf goed draait omdat het mensen nodig heeft.
En in deze tijd van crisis en inkrimping is een bedrijf dat personeel vraagt een gezond teken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goedkope reclame! En ondanks dat het niet mag schrijven mensen het toch op of anders mensen die meerijden of ze onthouden het gewoon....