Veel vocht in de auto, waar kan dat aan liggen?

Ik heb een Vw Polo 6r bj 2011 en de voorruit is altijd erg beslagen en pas na 1,5 km. Rijden wordt het zicht wat beter. Rubbers zijn allemaal nog prima geen scheurtjes. De voorruit en de achterruit rechts dus het raam waar nog iemand kan zitten en de achterraam precies de lijn waar de ruitenwisser zit zijn beslagen en als alles zo goed als weg is dan blijft achter passagierskant nog een heel klein beetje vocht zitten. Heb eerder al eens schimmelplekjes op de achterbank gehad en op de vloermatten achter maar die zijn niet vochtig en zijn na goed schoonmaken ook niet meer teruggekomen. Nu heb ik de interieur filter al goed schoongemaakt en alles goed nagekeken maar kan niks vinden. Lees verder wel dat het aan de airco kan liggen dat de afvoer verstopt zit maar waar zit de aircoafvoer dan precies? Onder de moterkap of onder de auto? Vochtvreter helpt ook niet gaat wel vol water zitten maar nog steeds veel condens op de ramen. Zou het graag opgelost willen hebben omdat de auto nog maar 4 jaar oud is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
3.4K
jc54
9 jaar geleden
Heb je de airco wel aan staan? Deze haalt namelijk het vocht uit de lucht.
Werkt de airco wel goed?
Als het goed is, zet je de airco aan (deze zorgt voor droge lucht) en de kachel verwarmt de lucht weer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Airco zet ik aan verwarming hoog en op stand 4
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Staat je auto in een koude omgeving (onverwarmde garage / buiten)? Dan is het geloof ik bij iedere auto zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Auto staat inderdaad buiten alleen bij mijn andere auto is het niet zo erg.
Verwarming staat niet op recirculatiestand
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de polo is de recirculatie knop net anders om dan logisch is ( voor mij dan ) iedere x als ik in polo van dochter stap doe ik het verkeerd. En velen met mij .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Raadpleeg je dealer misschien een verstopt filter .
jc54
9 jaar geleden
@prtsrc; Je geeft aan dat je airco aan hebt staan, maar ben je er ook van overtuigd dat de airco goed functioneert? Je kunt hem wel aan zetten, maar als er te weinig koudemiddel/koelmiddel in zit, dan droogt hij de instromende lucht niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zomers koelt de airco nog wel goed
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er staat waarschijnlijk water in je radiatorhuis. Normaliter loopt dit gewoon weg, maar als de afvoer verstopt zit kan het niet anders dan condenseren als het iets warm wordt. Even langs de garage om dit na te laten kijken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens onder je dashbordkastje , of de afvoerslang er nog wel aan zit , bekleding/isolatie verwijderen, anders onder de auto de afvoer ontstoppen.

Antwoorden (2)

Ik heb hetzelfde probleem. Ikzelf vind het niet heel hinderlijk. Ik heb wel eens mijn raam met glassex en papier schoongemaakt van binnen. Daardoor verdween het redelijk snel en zag het raam er ook niet meer zo vies uit van binnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan je kijken of er geen lek is in de auto (door roest, slechte rubbers,..). Vraag aan je garagist of de auto nog goed afsluit rondom. Je hebt ook luchtuitlaatkleppen in de auto (meestal achteraan) die ervoor zorgen dat de overdruk (als je 2 deuren tegelijk dichtgooit) weg kan. Als deze niet meer goed zitten willen deze ook wel eens vocht binnenlaten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk ook even of de luchtschuif op buiten staat,en niet op binnen
dan circuleert de vochtige lucht steeds door je auto.
Dat heb ik ooit gehad, nadat ik aan het poetsen was geweest.
Ook altijd beslagen ramen,schuif op buitenlucht en probleem opgelost...Suc6 Grt Ute Walden..