hoeveel is een rijschool qua kosten 'kwijt' aan een leerling?

Ik vraag mij af wat hoeveel kosten een rijschool kwijt is aan een leerling?
En wat moet een rijschool nog meer betalen naast/aan benzine,belasting etc.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je vraag is dus eigenlijk hoeveel winst een rijschool overhoudt aan een leerling. ;)
ronron1212
9 jaar geleden
Afschrijving auto, administratie kantoor, verzekeringen, salaris rijinstructeurs enz
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nou ik wil dus een soort deal sluiten in vorm van een ruildienst waarbij ik dus verschillende media uitingen realiseer (logo,huisstijl,website etc.) ter compensatie van het (gehee/deelsl) vergoeden van rijlessen. Nou ben ik dus nieuwsgierig wat hij nou specifiek kwijt is aan een leerling ten behoeve van de deal die we evt kunnen sluiten
tinus1969
9 jaar geleden
De belangrijkste kosten zijn salariskosten. Rijles is eigenlijk idioot goedkoop, aangezien bruto uurtarieven makkelijk 60 euro uur zijn (salaris/belasting/pensioenpremie/sociale laten). Ik neem aan dat er bovendien 21% BTW moet wordne betaald. @TJDETWEILER. Een rijschoolhouder heeft meestal geen behoefte aan dit soort dealtjes. Er is meestal al een professionele website etc,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Brandstof, onderhoud en reparatie en banden zijn per uur te berekenen. De rest: aanschaf/afschrijving auto, opleiding, administratie, kantoor, vaste lasten die een bedrijf heeft, etc zijn afhankelijk van het aantal uren dat gedraaid wordt en zijn er meerdere autos of instructeurs. En is het een eenmanszaak, dan zal hij van zijn winst ook nog inkomstenbelasting moeten betalen.
Dus er is duidelijk antwoord mogelijk. Uiteindelijk zullen ze er van kunnen leven anders blijven ze niet bestaan..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
*Geen duidelijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Allereerst bedankt voor de Zoverre reactie! Uiteraard snap ik dat mijn vraag 'lastig' te beantwoorden is maar heb nu al een breder perspectief op mijn vraagstuk! @ tinus1969 daar ben ik het volstrekt mee oneens. Ik weet niet of u welles heeft rond gekeken naar de vele rijschool site's maar veelal zien die er onprofessioneel uit (inclu. Logo,huisstijl) naar mijn idee doen veel rijschoolhouders het zelf ivm het niet willen uitbesteden van het stukje pr omdat ze vaak al gauw 'tevreden' zijn. De essentie is immers niet om er als rijschool 'goed uitgezien' Zoals dat voor een webshop/winkel wel meer van belang is. Wat ik denk is dat rijschoolhouders de meeste klanten werven via mond op mond reclame, echter is het hedendaags met de opkomst van social media en de opkomende rijscholen nu wel degelijk meer van belang dat je als rijschool een professionele uitstraling hebt ivm met de conversie en de moordende concurrentie.
ronron1212
9 jaar geleden
@Grey aanschaf auto zijn geen kosten maar uitgave. De kosten heten afschrijvingen.
tinus1969
9 jaar geleden
@tjdetweiler; wat verwacht en wil je nou eigenlijk? Een rijschoolhouder heeft weinig tot niets aan betalingen in natura, omdat hij cash nodig heeft om benzine, belasting, en brood van te betalen. Als hij geld had willen uittrekken voor een website, betaalde hij dat wel gewoon. Bovendien zijn professionele website bouwers betrouwbaarder, leveren beter werk dan iemand die termen gebruikt als 'Zoverre reactie!' en 'Welles', en kosten minder dan een serie rijlessen (http://www.dtg.nl/producten/websiteservices/website.aspx 799 euro bij een bedrijf dat meteen je hosting verzorgt).

Antwoorden (1)

Vergeleken met het bedrag dat je ervoor betaald weinig. Het bedrijf heeft het recht bemachtigt om deze certificaten uit te delen wat hun veel geld heeft gekost en blijkbaar willen ze dat terug
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
welke certificaten delen ze dan uit?