Heeft een CNG- motor hetzelfde vermogen als een benzine-motor?

Is het vermogen van een CNG-motor hetzelfde als die van een 'normale' benzine motor? Omdat een CNG motor minder geluid maakt, dacht ik er aan of ze dan ook hetzelfde vermogen hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (1)

Ja het vermogen is over het algemeen het zelfde als van een benzine motor in sommige aardas auto zit ook een benzine tank

Dus het is gewoon dezelfde motor
Alleen de brandstof is anders

De reden dat een auto die op aardgas loopt vaak stiller is komt door de manier van verbranding

Gas zal gelijkmatiger ontbranden
Doordat de klopvastheid groter is
Dan bij benzine