Hoeveel kost het om een oude camper te hebben?

Ik en een vriendin willen deze zomer gaan roadtrippen. Daarvoor willen we een oudere camper kopen (zoeits als op de foto) maar wat zijn de kosten daarbij? Verzekering, benzine, etc.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
2K
Ivana
9 jaar geleden
Voordat je er een zelf koopt wordt aangeraden om een camper te huren. Altijd goedkoper dan de aanschafprijs en de stalling. Bevalt het, dan pas kopen. Er zijn genoeg tweedehands te koop, maar de benzineprijs en de stalling is voor nieuw en tweedehands hetzelfde.
Bevalt het niet, dan zit je ook niet met de verkoop en het verlies.
dudemeister
9 jaar geleden
camptoo.nl
snappcar.nl

Antwoorden (1)

Wat uiteindelijk de kosten zullen zijn is zo niet te zeggen omdat dit afhankelijk is van vele factoren. Belasting is 1/4 tarief van personenwagentarief als de kampeerauto aan alle eisen voldoet. Tarief voor benzine is veel lager dan voor diesel. Brandstof is meestal diesel en het verbruik zal rond de 1:10 liggen.
Verzekering is afhankelijk van opgebouwde no-claim en verzekeringsvorm.
Ook de toestand van de camper bij aanschaf is natuurlijk belangrijk.
Op het moment dat gewicht, motorbrandstof en aantal km/jr bekend zijn is het mogelijk een schatting te maken van de kosten. ^lr