Hoe worden koplampen dof?

Wat is de oorzaak van het dof worden van autokoplampen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

De slijtage van de coating op de koplampen heeft te maken met de ultraviolette straling van de zon en de weerinvloeden van buitenaf zoals zure regen en pekel op de weg.

Na enige tijd komen er kleine barstjes in de coating en zal de koplamp gaan oxideren en vergelen.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bestaan er ook koplampen die hier tegen bestand zijn? Ik heb een auto uit 2013, met de duurste koplamen xenon en led, t lijkt me wel dat ze hier rekening mee hebben gehouden, niet dus. Na amper anderhalf jaar beginnen ze al dof te worden
paulus811
9 jaar geleden
Daar zou ik dan mee terug naar de dealer gaan. Er zijn sets om de lampen te slijpen, maar je moet weten wat je doet en het is een hoop werk. Terug ermee dus. Auto is veel te jong.
paulus811
9 jaar geleden
Overigens zit het 'dure' van de lampen in de techniek, niet in het 'glas'.