waar moet je opletten bij het kopen van een sportauto?

Toegevoegd na 42 seconden:
op letten*

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is voor jou een sport auto ?! Een cabrio ? Let dan op de kap en inwateren en op de roest wat daar het gevolg van is . Voor de rest kort door de bocht zit een cabrio beter in elkaar (kleine productie) een echte sport wagen ja veel pk's op de achterwielen vaak Kardan problemen banden kan je direct zien de motor kan afgeragd zijn . Veel kans dat het een schade auto is .

Antwoorden (2)

Op dezelfde punten als bij de aankoop van een gewone auto.
(Zie bron)

Heeft hij een open dak dan is het belangrijk dat dit goed waterdicht is.
Bij de testrit even door de autowasstraat.
Edraket
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een sportauto zou ik ook nog extra aandacht aan de koppeling en schokdempers geven.
Je weet nooit hoe er in gereden is. :O
Ik ben zelf eigenaar van een sportauto ( al 34,5 jaar ). Als je hem lang bewaart, heb je geen last van de hoge afschrijving, alleen onderhoud en een beetje WB.
Kijk eerst op RDW.nl of Zomoto.nl naar het aantal eigenaren, dan kun al de conclusie trekken: kopen of niet. Heel belangrijk om te controleren is de stabiliteit. Vele hebben last van torderen. Er zijn er vele die afgetrapt zijn, De onderhoudskosten liggen een fractie hoger dan bij een gezinsauto. Je moet hem in de winter aanschaffen, want dan zijn de aanschafprijzen laag! Suc6.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kijk ook ff naar olieverbruik en km stand als ie olie verbruikt is ie motorisch vaak al half versleten dan zou ik zon auto niet kopen voor je onverwachte en dure kosten komt te staan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt gelijk wat betreft het olieverbruik. De kilometerstand zegt weinig, omdat bij oudere sportauto"s de teller bij 100.000 weer op 0 springt.