Eerst auto maken en dan verkopen of niet?

De schokdempers van mijn auto zijn kapot, en wat andere kleine dingen. Is het beter om er nog meer geld aan uit te geven en wat meer voor te vragen? Of zal ik de kosten als soort van korting berekenen? Hij klinkt niet heel best door de schokdempers.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

In principe moet je eerst zorgen dat de auto goed rijdt, geen mankementen heeft, daarna kun je een koper zoeken.
Een andere mogelijkheid is om door te rijden naar de sloop en daar een uiteraard veel kleinere prijs bedingen.

Beter is een rijdende auto te verkopen, dat levert altijd meer op.
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wanneer je geen geld uit wilt/kan geven aan dure reparaties. Kun je de auto zo aanbieden in bv advertentie. Je schrijft er wel bij dat er onderdelen stuk zijn. Je hebt mensen die zelf dit kunnen repareren en vinden het wel fijn om een goedkopere auto te kopen met aantal mankementen.
Andere methode is (als je tenminste een nieuwe auto wilt) navragen bij garage, dealer neemt ook zo,n auto in wanneer je een andere koopt. Gemak: je bent meteen van je af, nadeel: ook hier krijg je minder terug.
Wat je ook kunt doen is navragen wat de kosten van reparatie zijn en deze doortellen in verkoop som.
Welke keuze je neemt ligt aan :hoeveel geld je hebt of erin wilt steken, hoeveel tijd en energie je erin wilt steken.
Voor beide optie zul je een koper vinden, ligt eraan hoe snel je van je auto afwilt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerst de auto laten maken en dan door blijven rijden. Eventueel later verkopen.
Hoe ouder de auto wordt, hoe minder afschrijving je hebt.
Ik rijd mijn auto al 34 jaar. Afgezien van kleine mankementen, is de afschrijving € 0,-.
Hij wordt vanzelf een old-timer!