maakt het uit welke band ik voor of achter monteer? Ik ben ze de laatste keer vergeten te merken. Links en rechts weet ik wel, maar voor en achter....

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Bij een Auto met voorwiel aandrijving de banden met het diepste profiel voor.
met achterwiel aandrijving de banden met het diepste profiel achter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de banden een (nagenoeg) gelijk profiel(diepte) hebben, dan maakt het niet uit welke band voor of achter liggen. Als de banden van rechts, rechts blijven en links blijft links, dan blijft de draairichting gelijk, en dát is wel belangrijk.
jc54
9 jaar geleden
Aangezien een achterwielslip bijna niet te corrigeren is adviseren wij om de beste banden achter te zetten. ^lr