Gordelspanner vervangen?

Als je een keer een flinke botsing hebt gehad met de auto en je gordel{spanner} heeft die klap opgevangen maar je auto wordt hersteld moet er dan ook een nieuwe gordel{spanner} in?
Je moet ook een nieuwe helm als die een keer een flinke klap heeft gehad.
Geldt dit dan ook voor de gordel{spanner} als die een flinke ruk heeft doorstaan?

Toegevoegd na 1 uur:
even voor de duidelijkheid
ik vraag het om dat ik het wil weten niet omdat het aan de orde is bij mij

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
5.3K

Antwoorden (6)

Ja, de gordelspanner dient dan vervangen te worden.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Ook de gordel is door het ongeluk uitgerekt en kan minder goed werken. ook heeft de gordel heel wat te verduren gekregen tijdens een ongeluk
het is beter om ook de gordel + gordelspanner te vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt aan materialen die aan schokbelasting zijn blootgesteld niet altijd zien dat ze over hun elasticiteitsgrens zijn geraakt.
Net als bij een helm geldt vervangen. Dit betreft ook autostoelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.car-seat.org/showthread.php?t=9575
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik jou was zal ik de gehele gordel vervangen incl de spanner als er ook andere mensen in de auto zaten die hun gordel om hadden dan zou ik die ook vervangen. Een gordelspanner kan door de klap defect geraakt zijn. De schade bedrijven vervangen het en een schade expert neemt dat ook niet mee in zijn rapport.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed is heeft het schadebedrijf die de rest van de schade gerepareerd heeft ook de gordel(s) vervangen. Ik zou het bij hun informeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles vervangen zou ik zeggen, is ook de richtlijn van verzekeringsexperts.
Blijft over wat je gaat doen als je zelf eea moet vervangen. Het is nl niet goedkoop.