hoeveel auto´s mag je als particulier perjaar kopen, schorsen en verkopen? zonder dat de belastingdienst op de stoep staat?

gewoon om even te weten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
22.7K

Antwoorden (3)

Als verzamelaar van oude auto's is er een speciale regeling waarbij als maximaal te betalen schorsingen 5 voertuigen is het 6 en meerdere auto's is dan gratis te schorsen voor de eerste 5 betaal je € 23,90 per voertuig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je als particulier (of zaak) auto`s verhandeld en je maakt daarover winst dan moet je dat opgeven bij je inkomsten. Ik neem aan dat het daar over gaat.
Zolang je de legeskosten betaald voor schorsen aanmelden en afmelden en je betaald de belasting en hebt de voertuigen in de verzerkering zodra die op je naam staan dan heb je niets te duchten en kun je zo veel overschrijvenn of schorsen als je wilt
De belasting zal alleen dan, in de vorm van de belastringdeurwaarder, op je stoep staan als je je aanslagen niet of niet geheel voldaan hebt, en niet hebt gereageert op herrinerringen, aanmaningen of dwangbevelen.
Als je niet kunt betalen kun je een formulier aanvragen voor een betalingsregeling welke je kunt downloaden met je DigiD, bestellen bij de belasting telefoon of ophalen op het belastingkantoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is geen maximum vastgesteld, echter als men het vermoeden krijgt at je handelaar bent kan je hierover vragen krijgen van de dienst en die werken nog altijd met een soort van omgekeerde bewijslast.
Kan soms best lastig zijn.
Ben je geen handelaar dat zou ik zorgen dat ik de documenten van de aan en verkoop goed bewaart.