Als je zelf beperkt casco hebt, en je wordt aangereden door een ander. Wat krijg je dan vergoed?

Op onze auto zit een verzekering van beperkt casco. Voor zover ik weet krijg je dan de dagwaarde van de auto als wij de auto zelf total loss rijden.

Maar nu is mijn vraag:

Stel iemand rijd ons aan, krijgen we dan van de verzekering van de andere bestuurder de dagwaarde vergoed, of krijgen we meer? Hoe zit dit precies?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
paulus811
9 jaar geleden
Als je beperkt casco verzekerd bent krijg je 0,00 als je de auto total loss rijdt.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Idd, je krijgt geen cent als je zelf de auto total loss rijd. Ook niet bij beperkt casco. Beperkt casco is vaak alleen brand storm en ruit schade. (En ruit moet dan vaak nog apart ook)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vroeg het ook als een ander mijn auto total loss rijd. Dat maakt het verhaal namelijk anders.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Je zegt in je vraag ook dit: " Voor zover ik weet krijg je dan de dagwaarde van de auto als wij de auto zelf total loss rijden." Dus vandaar de reacties van Paulus en mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry mijn fout dan!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Geeft toch niet :-)
Extra info voor een ander, misschien zijn er mensen die denken dat beperkt casco ook uitkeert bij total loss door eigen schuld. Weten ze nu beter als ze de reacties lezen.

Antwoorden (1)

Je krijgt dan de schade door tegenpartij vergoed . Is de schade hoger dan auto eigenlijk nog waard is dan krijg je dagwaarde of vervanging 'S waarde ( dus je hoeft je niet helemaal afte laten schepen met dag waarde . Is de schade hoog en het restant ( wrak ) nog veel waard dan probeert de verzekering je ook je vaak een bedrag te bieden en wrak wordt dan weer opgekocht en weer gerepareerd . Hoe het precies zit hangt dus Vd situatie af . Maar onthoud de expert Vd verzekering speelt het spel dagelijks en jij een of twee keer in je leven dus let op .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus stel de auto wordt total losa verklaard. Dan krijgen we de dagwaarde of vervangingswaarde. Is het afhankelijk van de verzekering van de tegenpartij wat we dan vergoed krijgen?
En vervangingswaarde is dat veel hoger dam de dagwaarde? We schatten nu zelf de dagwaarde op 2.000 euro en we kopen vaak een nieuwe auto voor 6.000 euro.
Ik neem aan dat als de auto total loss verklaard zou worden, we alsnog met een groot verschil zouden blijben zitten? Ps: er is nog niks mis met onze auto hoor, maar vraag me even af hoe het werkt ivm uitlenen van de auto voor weekendje weg dochter.
eshynl
9 jaar geleden
De andere partij is verplicht WA verzekerd. Deze WA verzekering moet jou schadeloos stellen. Dus ook alle onkosten vergoeden.
Stel dat ze je auto zondag total loss rijden en je moet 's maandags met de trein (omdat je geen auto hebt), dan kun je de tegenpartij ook voor die kosten aansprakelijk stellen.
De tegenpartij is aansprakelijk voor jouw schade, dus onderaan de streep mag de hele kwestie jou geen cent (extra) kosten.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ook afsleepkosten, eventueel taxi voor thuisbrengen van je dochter word ook vergoed.
Bordensteker
9 jaar geleden
Als de dagwaarde € 2000 is, en je moet snel een vervanger kopen die € 6000 kost, dan heb je door deze toevallige situatie ook ineens een veel waardevollere auto. Voor dat verschil ga je zelf opdraaien! In het beste geval heb je gespaard voor dit soort tegenvallers, immers als je met deze auto nog drie jaar verder had gewild had je over drie jaar een nog groter verschil kunnen verwachten.
Het alternatief is uiteraard geld lenen voor de “onverwachte” uitgave. Als je nog steeds “Volledig Casco” verzekerd bent, krijg je óók niet meer dan dagwaarde uitgekeerd, cq vervangingswaarde bij een jonge auto. Het verschil is dat je dan niet op de verzekering van de tegenpartij en de afhandeling van de schuldvraag hoeft te gaan zitten wachten, cq dat je ook uitgekeerd krijgt als het je eigen schuld was. Indien je in de eindsituatie in een echt betere en meer waardevolle auto rijdt, zul je zelf het waardeverschil bijbetaald moeten hebben, behalve bij een jonge auto als je verzekerd was voor vervangingswaarde.
Zo staat het mij voor de geest.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Bordensteker, zo zou het wel eens kunnen zijn