Gaat je no claim door als je een jaar stopt met autorijden en met je verzekering ?

Ik heb nu een no claim van 70%. Stopt die helemaal als ik een jaar geen auto heb en dan weer auto ga rijden en dus opnieuw een verzekering afsluit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraag bij het opzeggen van de verzekering om een no claim verklaring.
Deze kun je als je weer een verzekering afsluit gebruiken om je schadevrije jaren aan te tonen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sterker nog, het wordt in een databank bijgehouden. :)
https://www.interpolis.nl/klantenservice/contact/veelgestelde-vragen/paginas/hoe-kom-ik-aan-een-no-claim-verklaring.aspx
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je moet wel elke keer checken of het goed wordt doorgegeven (als je een verzekering opzegt) bij deze databank, er staan nogal wat fouten in
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is mijn eerste vraag hier, wat leuk dat zo snel gereageerd wordt :)

Het beste antwoord

De no-claim stopt als je de verzekering stopt. De no-claimverklaring blijft een jaar geldig, indien de verklaring in handen van de verzekering blijft 3 jaar!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ bertone45. Als de verzekeraar soepel is kan de verklaring 3 jaar geldig zijn. Ik heb het opgezocht.
http://weblog.independer.nl/productnieuws/alles-over-schadevrije-jaren-hoe-toont-u-ze-aan/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor het antwoord.

Andere antwoorden (1)

Een royementsverklaring is 12 maanden geldig. Als u na een jaar weer gaat rijden kunt u de verzekering misschien beter schorsen.