Waar kunnen we het beste staan bij City Racing Rotterdam ? (Zie uitleg)

Wij willen daar komend weekend voor het eerst naar toe. Wij gaan met het OV.
Bij welke halte/straat kun je het beste (gratis) langs de weg staan om zo veel mogelijk mee te krijgen van het event ?

En js het al heel vroeg druk ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

VKV City Racing Rotterdam wordt gehouden op zondag 31 augustus.

Als je alles zo veel mogelijk gratis wil zien en geen kaarten hebt voor tribunes of voor andere afgesloten gebieden, dan kan je het beste bij een bocht van het parcours gaan staan. Bij een bocht zie je de auto's (en motoren en andere voertuigen) naar je toe komen rijden, de bocht maken en van je weg rijden. Dat allemaal samen is natuurlijk het spectaculairst.

De belangrijkste "bocht" van het parcours is het Hofplein. Daar komen de auto's vanaf de Coolsingel, maken bijna een hele cirkel om het Hofplein heen en rijden opnieuw de Coolsingel op. Het Hofplein is eigenlijk de beste plek om zo veel mogelijk van het parcours te zien. Het Hofplein is bij metrohalte Stadhuis. Overigens is het Hofplein ook eenvoudig te voet bereikbaar vanaf het Centraal Station. Het Hofplein is wel het verste weg van alle andere elementen van het dagprogramma naast het parcours.

Je kan ook gaan staan bij de bocht Coolsingel-Churchillplein (Beurs)-Blaak. Daar is het echter meestal erg druk en is minder ruimte om te staan dan bij het Hofplein. Metrohalte Beurs is hier het dichtste bij.

Een derde mogelijkheid is bij station Blaak. Je kan dan de auto's zien komen vanaf de Verlengde Willemsbrug en wegrijden over de Blaak (en andersom). Metrohalte Blaak is hier het dichtste bij.

Veel bus- en tramroutes zullen zijn omgelegd. Met bus en tram is het terrein waarschijnlijk moeilijker bereikbaar dan met de metro.

Als je een eenvoudig voorwerp kan meenemen om op te staan, bijvoorbeeld een bierkratje, dan is dat aan te raden, maar ik weet niet zeker of dat (overal) is toegestaan. Sommigen nemen een trapladder mee om over het publiek heen te kijken...

Het evenement bestaat uit diverse elementen, waartussen pauzes zijn waarin niet wordt gereden. Veel toeschouwers zoeken een andere kijkplek tijdens zo'n pauze. Een wandeling langs het hele parcours is ook mogelijk. N.B.: Naast het parcours zijn er diverse plekken waar ook veel te doen is, zoals het Familieplein en de Paddock's. Het is de hele dag heel druk, maar vooral 's middags.

Als het die dag erg warm is, is het aan te raden je van tevoren in te smeren met zonnebrand. Regenkleding en een paraplu meenemen is echter misschien ook wel slim.

Op de plattegrond heb ik de beste plekken aangegeven met roze stippen. Het andere kaartje is van de omleidingen van de RET-bussen en trams.

Toegevoegd na 1 dag:
Correctie: Een wandeling van Hofplein tot Blaak is mogelijk. Ten zuiden van Blaak is dat moeilijker.