Wanneer het water lampje aan gaat van golf 4 is de motor dan al kapot gelopen door de hitte?

Gisteren ging het lampje branden van mijn volkswagen golf 4.
Is het dan al te laat als je meteen bent gestopt?

want de dashboard verlichting is kapot dus heb niet kunnen zien of hij al boven de 90 graden was.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Als het lampje van het koelwater gaat branden betekent dat dat het peil van het koelwater onder het minimumniveau is gekomen. Controleer even of er nog iets in het reservoir zit en vul het zo nodig bij, dan zal het lampje uitgaan waarschijnlijk. Als het lampje daarna weer gaat branden of het koelwater lekt ergens weg dan zou ik even naar een garage bellen.

En het antwoord op je vraag: De motor van de golf is waarschijnlijk niet kapot gelopen, zolang je geen gekke geluiden hoort en de motor normaal draait is er nog niks aan de hand.