waarom maken ze autoramen niet kogelvrij?

het lijkt mij dat kogelvrije ramen minder snel breken, wat dus handiger is bij een auto..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
2.7K

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met veiligheid, kosten en duurzaamheid. Een kogelwerend glas is ten eerste veel duurder om te maken, daarnaast is het een stuk zwaarder en dus meer gewicht voor de motor om mee te trekken en dus een minder zuinige auto. Met een beetje pech kost het ook nog meer wegenbelasting en verzekeringsgeld.

Ook is het een stuk lastiger om te ontsnappen uit een auto met kogelwerende ruiten, je kan het immers niet inslaan als je te water raakt. Verder heeft het weinig zin om kogelwerende ruiten te installeren, aangezien de meeste mensen niet zo vaak beschoten worden. Tegenwoordig zijn alle ramen gelamineerd, dus er zal niet zo heel snel iets doorheen gaan en het glas zal ook niet versplinteren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk zijn auto's dan onbetaalbaar. Ramen van normaal glas zijn namelijk een stuk goedkoper dan kogelvrije ramen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om de simpele reden dat kogelvrije ramen veel te duur zijn je moet waarschijnlijk op 200 Europa extra per glas rekenen trouwens wel een goede vraag!

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij Europa bedoel ik euro mijn excuses!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ben niet heel slim ofzo, maar als je opeens snel uit je auto moet (bijvoorbeeld als je de sloot ingereden bent) dan moet je met zoon speciale hamer je ruit intikken, maar met kogelvrijglas gaat dat volgens mij moeilijk :)