Mag je voor de zelfde parkeerovertreding 2 maal beboet worden?

Ik heb mijn auto geparkeerd waar geen parkeerverbodsborden stonden. Mijn auto stond daar van `s avonds 21.30 uur tot 1.30 `s nachts. Toen ik om 1.30 uur bij mijn auto kwam, vond ik 1 gele parkeerbon. Aangezien de agenten nog in de buurt stonden heb ik beleefd gevraagd waarom ik de bekeuring had gekregen. Het blijkt dat er bij de ingangswegen van Groningen een bord staat met daarop de melding dat er alleen geparkeerd mag worden in de parkeervakken. Oke, niet gezien. Ik heb nu de bekeuring thuis ontvangen maar ook een bekeuring die is uitgeschreven om 22.14 uur. Deze gele bon zat niet op de auto. Moet ik beide betalen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Ja helaas moet dat... Wellicht heeft iemand die eerste meegenomen... Dan heb je pech... Maar je kunt die aanvechten... Nee heb je, en je kun je krijgen... http://www.z24.nl/z24geld/artikel_31115.z24?offset=6&maxcount=3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit komt waarschijnlijk en dat is niet helemaal duidelijk uit de vraag te filteren omdat er 2 datums zijn gebruikt nl. de eerste bon om 22.14 uur en de volgende de volgende dag om ca 1:25 uur. In principe heb je dan 2 keer een overtreding begaan ,maar omdat de tijden het aannemelijk maken dat je het niet gezien had zou ik in ieder geval bezwaar maken tegen de tweede bekeuring en ik denk dat je een goede kans maakt om aan te tonen dat het om dezelfde overtreding gaat en je tussentijds geen gelegenheid hebt gehad om kennis te nemen van de eerste bekeuringen je dus te verbeteren.
Het is echter wel logisch dat je een tweede bekeuring voor een fout geparkeerde auto kunt krijgen als je er namelijk maar een zou kunnen krijgen zou je de auto altijd op dezelfde plek zetten waar je een bekeuring gehad hebt en er nooit meer voor gestraft kunnen worden
succes met je bezwaar .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
twee keer voor 1 feit bekeurd worden kan in principe niet.
Dus het is zeker interesant om in bezwaar te gaan.
Heb je tijd en zin zou het nuttig kunne zijn om de route die je hebt gereden richting je parkeerverbod ook daadwerkelijk is voorzien van duidelijke waarschuwingsborden die bovendien ook leesbaar moeten zijn geweest.