Hoe hoog mag de parkeerboete maximaal zijn als je je parkeerschijf niet zichtbaar hebt neergelegd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Dat is € 60 plus € 6 administratiekosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Parkeerboetes zijn over het algemeen boetes die worden uitgeschreven door parkeerwachters, het is namelijk een belastingaanslag van de gemeente. En die bepalen dat zelf. Dus dat kan per gemeente schelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier betaal je in ieder geval 60 euro, dus dat zal elders niet heel erg veel verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat staat vast wel ergens op de website van de gemeente waar je de bekeuring krijgt.
Ik kan je trouwens aanraden een nette bezwaarbrief te schrijven waarin je je verontschuldigt en uitlegt dat de schijf van het dasbord op de grond is gevallen met het dichtdoen van de deur. En dat je er natuurlijk de volgende keer goed op zal letten dat het niet meer gebeurt, bla, bla, bla.
Ik ben zo al twee keer onder een parkeerboete uitgekomen :-)
Het is altijd het proberen waard. Het kost je alleen een postzegel. Achterop de bon staat wat en hoe je moet doen om bezwaar te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is toch zo veranderlijk, de boetes stijgen harder dan het minimumloon... Dus vandaag is het 100 euro en morgen 200... Het verandert zo sterk... En dan is het afhankelijk of je dat parkeerverbod negeert in een buitenwijk van Wassenaar of dat je in de Kalverstraat gat parkeren, dus alles is anders...

Hoe kun je een specifiek antwoord krijgen op een algemene vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
50€ ongeveer.