Kan ik in Amsterdam een parkeerplaats reserveren in de buurt van de de Dam?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Voor zover ik weet, kun je openbare parkeerplaatsen niet reserveren..
Wel kun je gebruik maken van P+R, dan parkeer je dichtbij het openbaar vervoer en kom je gemakkelijk in het centrum.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja prins Hendrik kade 20 A . P1 .nl/parkeren Amsterdam Je betaalt thuis via je credit kaart dan voer je het kenteken in enz. maar 20€ voor 24 u ! Google goedkoop parkeren A'dam . Succes Het is bij het centraal .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
De website staat hierboven niet erg duidelijk vermeld. De juiste URL is:
http://www.p1.nl/parkeren/amsterdam Maar zelfs dan is het nét iets ingewikkelder. Want: u moet op die pagina niet op “Reserveren” klikken, maar op “Boeken”! Door dáár op te drukken kom je op https://www.p1.nl/parkeren/amsterdam-centrum/boeken/p1-parking-amsterdam-centre/20voor020/ . En dan zou het goed moeten komen. De omschrijving in het antwoord hierboven: “Het is bij het centraal” vond ik ook nog niet ideaal. De ingang voor auto’s is op noordwestelijke straathoek van de Prins Hendrikkade en de “Westelijke Toegangsbrug” van het Stationsplein, aan de waterkant dus. Nadere informatie over de lokatie, en hoe er precies naar toe te rijden, en ook: informatie dat er wegwerkzaamheden met omleidingen zijn in juli tussen Dam en Prins Hendrikkade, en dat de Piet Heintunnel afgesloten is gedurende bijna de hele maand juli, vindt u onder het kopje “Algemene Opmerkingen” op http://www.p1.nl/parkeren/amsterdam-centrum/p1-parking-amsterdam-centre . Let op! Belangrijk om hier even te vermelden, is dat u via de landelijke website www.prettigparkeren.nl in dit geval (ook) de mist ingestuurd kunt worden. Als u via die site zoekt, wordt u, als u bij een bepaalde garage op de knop “Boeken” drukt, afgescheept met de standaardtekst: “Boeken / Het is op dit moment enkel mogelijk om te boeken voor parkeren rondom Schiphol. We werken hard aan meer plaatsen. / Op de hoogte blijven? / Schrijf je in op onze maillijst.” Het kan echter wel degelijk. Vlak bóven die knop staat (alléén bij de informatie over deze ene garage) de tekst: “Reserveren moet 1 dag voor uw bezoek aan Amsterdam. U kunt reserveren via: www.20voor020.nl “. Nou, dáár lees je overheen als je aandacht al door de opvallender knop “Boeken” getrokken is! Inderdaad kom je via dat 20voor020 dan alsnog goed terecht op de pagina https://www.p1.nl/boekingen?20voor020=true . Mij een raadsel waarom dat hier niet exact dezelfde boekingspagina is als wanneer je via hun eigen website begint, zoals ik helemaal bovenaan dit stukje uitleg.
Nog even los gezien van het erg verwarrende door elkaar heen gebruiken van de termen Boeken en Reserveren. Nog een geluk dat deze uitleg binnen de 2500 tekens blijft. :-) Was wel meer dan 2500 seconden zoekwerk. De misleiding op Prettigparkeren.nl is intussen d.m.v. de Feedback mogelijkheid gemeld.
En de verwarrende dubbele knoppen van p1.nl heb ik via het contactformulier van die site gemeld.
Bordensteker
9 jaar geleden
Ik wilde eigenlijk alleen maar even voor de vraagsteller aangeven dat het een flink stuk wandelen is van die garage naar de Dam. Maar dan moet je eerst goed bekeken hebben wáár "bij het centraal" de garage eigenlijk precies is. Want ik had eerst een andere parkeergarage in gedachten. De Prins Hendrikkade is namelijk nogal erg lang, en "bij het centraal" is ook nog een ruim begrip. En van het een komt het ander!
Amadea
9 jaar geleden
M.a.w. Het is toch echt handiger om met de trein naar Amsterdam Centraal te gaan. Helemaal als je 20 euro voor het parkeren moet betalen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik raad je de trein aan . Maar dat was de vraag niet , ja het is goed mogelijk een parkeer plek te reserveren op zeg 15 min lopen Vd dam . Ja het werkt prima ! Via de kenteken herkenning . Ja je mag in die 24 uur ook nog er in en er uit . 20€ is relatief voor in A'dam parkeren op een zo'n centrale plek . Ben je met met meer mensen dan is het al snel concurrerend met de trein qua tijd en geld . Ja er zijn opbrekingen maar het staat prima aangegeven althans ik en m'n reisgenoten hebben het als prima ervaren .
Bordensteker
9 jaar geleden
Dank jullie. Het wordt steeds duidelijker zo. In antwoord op mijn ingevulde online ingevulde contactformulier kreeg ik van P1.nl enkele vragen en wat uitleg. De kern van de door mij ondervonden misleiding (de knop "Reserveren" brengt je bij iets wat momenteel buiten _Apeldoorn_ nog nergens mogelijk is) zit hem in het feit dat "boeken" en "reserveren" twee verschillende begrippen zijn.
Om bij de _Amsterdamse_ boekingsmogelijkheid te komen moet je dus in hun navigatiebalk niet op Reserveren, maar op "Boeken" klikken. Lees maar: "In Amsterdam kun je alleen een parkeerplaats boeken. Boeken houdt in, dat je van tevoren je parkeerplaats betaalt. Wij houden een parkeerplaats vrij. U heeft dus een gereserveerde parkeerplaats als u boekt." "In Apeldoorn kun je geen parkeerplaats boeken. In Apeldoorn ‘reserveer’ je een goedkoper kortparkeertarief. Omdat wij bij een ‘reservering’ niet 100% zeker weten of de parkeerder komt bieden wij geen plaats garantie." Waarvan akte! Hiermee is overigens de verwarring op de landelijke site PrettigParkeren.nl in mijn ogen nog niet weg. Die noemen wat in de Amsterdamse garage onder de Prins Hendrikkade mogelijk is, reserveren (dus anders dan de exploitant P1.nl het zelf noemt), en verwijzen je onopvallend door naar www.20voor020.nl . Daar kun je niet op klikken, maar je moet die URL zelf in je adresregel zetten om er te komen.
Als je echter op de veel opvallender knop "Boeken" drukt (die bij alle parkeergarages al getoond wordt), dan komt er een meldvenster op waarin staat dat Boeken alleen rond Schiphol kan. Een meevaller dat de vraag nog niet gesloten is, anders had ik dit hier niet meer kunnen rechtzetten.