Wat moet de bandenspanning zijn van een Chevrolet Aveo 1.4 16V LS hatchback met Vredenstein banden ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
4.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het de originele banden zijn, dan zit er waarschijnlijk een stickertje op de deursponning of het portier van je auto (bestuurderskant) en daarop staat welke bandenspanning je het beste kan gebruiken. Als dat niet zo is kun je ook in het instructieboekje van je auto kijken.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Bij de bandenpompen van de tankstations hangt eigenlijk altijd een kaart met daarop de gemiddelde bandenspanning van vele modellen auto's. Misschien staat die van jou er ook op. @almighty soms staan ze ook in het klepje waar de tankdop achter zit.

Het beste antwoord

Continental adviseert 2.1 bar rondom. Voor andere bandenmerken zal het niet veel verschillen; de stickers in de deurstijl en het instructieboekje geven normaal ook geen getallen voor elk bandenmerk apart.
Modeljaar van de auto is normaal wel belangrijk, maar blijkens de Continental tabel voor de Aveo niet.

Er is ook nog een algemeen verhaaltje op http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_tire_pressure_for_a_Chevy_Aveo?#slide=1

En:
http://www.conti.nl/informatie/de-juiste-bandenspanning/?gclid=CM3o8_Kwir8CFSfLtAodnFEA1A#
Bordensteker