Wat/waar is het laatste tankstation in Belgie waar je gas/lpg kunt tanken?

Binnenkort ga ik met een auto die op gas/lpg rijdt naar Parijs.
In Frankrijk is gas/lpg echt een stuk duurder dan in Belgie en nu wil ik graag de tank volgooien bij het laatste tankstation in Belgie dat gas/lpg heeft.
Ik neem de route Antwerpen, Gent, Lille, Paris.
Heeft iemand een idee of waar ik dit kan vinden?

Merci!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
5K

Het beste antwoord

Het is inderdaad een beetje zoeken om voor de Franse grens een tankstation met LPG te vinden, en het zou fijn zijn als er nog iemand uit de eerste hand deze vraag leest en het antwoord uit eigen ervaring weet..

Je kunt m.i. twee dingen doen: neem er wat tijd voor en neem kort voor de grens een afrit en ga dan op lokale wegen in de omgeving van een stad zoeken. Wellicht heb je dan ook nog het prijsvoordeel van niet langs de snelweg te tanken. Langs uw route liggen meerdere grote steden in de Belgische grensstreek; ik denk dat dit zou moeten lukken, zeker overdag.

Of je zoekt vooraf. Op het internet is veel te vinden, maar ik zie zo één-twee-drie geen prsentatie op een kaart, en dat is wat je hiervoor eigenlijk nodig hebt.
Met behulp van deze lijst http://www.mylpg.eu/stations/belgium/list kun je gericht zoeken door de stations op postcode te sorteren, dan zijn ze al een beetje geografisch gegroepeerd. Door naar de plaatsnamen achter de postcodes te kijken zou het uit te vogelen moeten zijn waar je ongeveer terecht moet kunnen.

Voor de zekerheid zou het niet verkeerd zijn om ergens eerder in België alvast de tank vol te gooien. Dan mis je wellicht een paar liters die je intussen weer verbruikt, maar zo voorkom je wel dat je pardoes met een bijna leeggereden gastank Frankrijk in rijdt!

Bon voyage!
Bordensteker