Kan men uit een foto afleiden of het gaat om remsporen of wringsporen?

kan men vanaf een foto zien of het gaat om remsporen of wringsporen van een auto .
het gaat n.m.l om een ongeval waarvan een auto a.b.s heeft en de andere auto niet.
is het ook mogelijk om te zien uit welke richting de auto komt.
b.v.d

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat zijn wringsporen? Als ik google op "wringsporen betekenis" krijg ik maar 3 onbruikbare resultaten van de 3 in totaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk hier ook eens: http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/autos/politie-aanrijding-metingen-afgelegde-remafstand.21089

Het beste antwoord

Naast de al gegeven zeer bruikbare reacties van 63amg kan ik aangeven dat ik denk dat het bepalen of sporen remsporen zijn of driftsporen **vanaf een foto** zoals u toont veel moeilijker te doen is. Daarvoor moet je het wegdek er omheen zien, want een auto zal bijvoorbeeld op vier banden hard aan het remmen of schuiven zijn geweest. Op een foto zie je slechts een deel van de effecten daarvan.

Wat de richting betreft: op asfalt smeer je rubber in het ruwe wegopppervlak. Op een foto is daaruit de richting ook wel te bepalen, maar dan is wellicht minder goed te zien of de auto van links naar rechts over het asfalt schoof, of juist van rechts naar links (terwijl dit op het wegdek zelf denk ik veel beter te zien is).

Op de witte strepen trek je schubben in het plastisch vervormende materiaal. Een deskundige kan daardoor wellicht ook op een foto de richting vaststellen.
Bordensteker