aan welke voorwaarden moet een MMBS auto voldoen?

Graag wil ik een mooie landrover kopen en die dan ombouwen naar een MMBS voertuig en dan laten keuren door de RDW.
Maar aan welke voorwaarde moet het voertuig dan voldoen en hoeveel ben ik kwijt voor keuring bij de RDW?
En ook niet geheel onbelangrijk weet iemand aan welke voorwaarde ik als bezitter van het voertuig moet voldoen?

Ik dank jullie alvast hartelijk voor jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
2K
ronron1212
9 jaar geleden
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Ombouw-voertuig-tot-MMBS.aspx

Antwoorden (1)

Dat gaat je niet lukken. Om een voertuig een MMBS te mogen noemen moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen. Bijvoorbeeld: voertuig moet ingericht zijn als vrachtvoertuig, de constructiesnelheid mag niet meer dan 45 km/u zijn (ook met het blokkeren van bv versnellingen blijft de constructiesnelheid meer dan 45 km/u). Of het voertuig moet ingericht zijn als werkvoertuig voor wegenbouw of bosbouw. En het voertuig moet bij het RDW zijn gekeurd als MMBS

Als bestuurder van een MMBS moet je 16 jaar oud zijn, rijbewijs is niet verplicht, kenteken is niet verplicht, wel een afgeknotte driehoek en het voertuig moet verzekerd zijn.

Let wel op, de politie controleert streng op (personen)auto's die zogenaamd als MMBS op de weg zijn.