Waarom moet een maxicosi tegen de rijrichting in gezet worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Omdat het kindje bij een botsing dan in het stoeltje gedrukt wordt, in plaats van hard naar boven. Kinderen hebben namelijk een relatief groot hoofd, in verhouding tot de rest van hun lichaam, en dus zal een hoofd harder rondgeslingerd worden bij een ongeluk. Door het stoeltje andersom te plaatsen zit het dus veel veiliger.
Amadea
9 jaar geleden
Maar pas op!!! In een auto met airbags moet je dit absoluut NIET doen. Dan is zelfs een lichte botsing al dodelijk voor het kind door de kracht waarmee de airbag het kind naar achteren (is voor hem/haar naar voren!) "schiet".
Het breekt z'n nek.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het stoeltje op de achterbank staat, is er natuurlijk geen airbag die roet in het veiligheids-eten kan gooien.