Waarom stottert de motor van mijn auto zo ?

Ik heb een Peugeot 407 sw 2.0 en heel af en toe start hij heel slecht. Ik moet dan echt doorstarten en hij start dan heel laag in toeren. Als ik dan gas geef stottert hij heel erg en als ik et gas dan loslaat valt die zover terug in toeren dat de motor stopt. Nu doet die het net dus weer en geeft die een storing "emmissiesysteem" en de Abs/esp geeft ook storing. Heb er wel 5 km mee kunnen rijden en op de parkeerplaats de motorkap even geopend en als ik gas geef hoor ik een soort putje bij et motorblok. Iemand een idee wat dit voor probleem kan zijn. Paar maanden geleden voor et laatst gehad en bij de garage gaf die uiteraard geen storing meer weer, en toen bleek de accu slecht te zijn. Na vervanging tot vandaag dus geen problemen meer gehad

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (2)

toch even uit laten lezen, bij een garage met een testkast, bijvoorbeeld de peugeot dealer of een bosch garage. Kan heel veel dingen zijn maar als je lambda sonde kapot is dan wordt het megsel niet meer geregeld en kan hij slecht gaan lopen. Het kunnen echter nog heel veel andere zaken zijn, bobine kapot, waardoor er onverbrande gassen door je katalysator gaan. Gewoon even uit laten lezen dan weet je meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het geluid zoals je beschrijft, een soort "putje" wijst op een probleem met valse lucht.
Dat kan een testkast ook niet vinden. Alleen dat er iets met de mengsel samenstelling mis is. Bij wat oudere auto's wordt dit vaak door een kapotte EGR klep veroorzaakt. Een goede garage zou je moeten kunnen helpen.