Mag ik 3 keer beboet worden voor hetzelfde feit of hetzelfde punt?

Ik ben vorig weekend naar Nijmegen geweest, dit is voor mij een compleet onbekende stad. Ik ben 4 keer langs hetzelfde punt gereden met de veronderstelling dat ik hier 60 mocht. Ik ben 3 keer beboet, voor 58, 59 en 61 km/h in een tijdsbestek van 3 uur. Kan ik hier bezwaar tegen maken? Bedoel het feit dat ik te hard reed neem ik ter harte de boete is terecht maar 3 keer in 3 uur vind ik toch wel een beetje te veel van het goede.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Poet
10 jaar geleden
Daar op de Nijmeegse Singels staat een hele gemene. Het lijkt een flitser voor door rood rijden maar feitelijk is hij voor te hard rijden. dus iedereen dis bij oranje nog even vlot doortrekt is het haasje.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Nijmegen is sowieso 1 grote virtuele flitspaal. Die dingen staan werkelijk overal !
Dit i.c.m. met zeer ruime wegen die visueel lijken op wegen buiten de bebouwde kom (waar je dus 80 mag) is het gewoon bijna een garantie dat een vreemdeling hier wat extra "toeristenbelasting" mag betalen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Da's niet duidelijk uitgedrukt... Het lijkt op die grote wegen dus dat je 80 mag... helaas, het is binnen de bebouwde kom, dus max 50 !

Het beste antwoord

Bezwaar indienen mag altijd maar ik geef je zeer weinig hopen. De overtreding is meerdere keren begaan, dan krijg je geen 'korting'...
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is er niet zoiets dat je moet kunnen leren van fouten?
Computoon
10 jaar geleden
Zo werkt het niet boetes. De grote vraag voor jezelf zou kunnen zijn: op basis van welk verkeersbord heb je de conclusie getrokken dat je harder dan 50 mocht in de bebouwde kom...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben helemaal niet iemand die te hard rijd. Nu heb ik het bord gemist en zo'n zelfde weg in TIel mag je 60 dus denk dat ik het daar vandaan heb gehaald. Ik heb net pas m'n rijbewijs dus ben bezig met iedere zijstraat daar en denk daardoor het bord gemist.
Computoon
10 jaar geleden
Dan heb je (helaas) 3 keer het plaatsnaambord gemist want vanaf het plaatsnaambord mag 50 worden gereden. De maximumsnelheid wordt al weer enkele jaren niet meer met een snelheidsbord onder het plaatsnaambord aangegeven ('vroeger' stond er nog een bord met '50' onder het plaatnaambord, was wel duidelijker, vond ik, maar 'ze' hebben het afgeschaft.) Afwijkende snelheden binnen de bebouwde kom moeten uiteraard wel met een bord worden aangegeven. Maar ik heb zo het idee, dat het in de toekomst niet meer fout gaan als je naar Nijmegen gaat...

Andere antwoorden (2)

Duur leergeld, maar je hebt het toch zelf gedaan. Niet goed opgelet, anders had je geweten dat je daar maar 50 mag. Trouwens, als het is zoals je beschrijft, is het niet drie keer hetzelfde feit, maar zijn het drie afzonderlijke overtredingen.
jc54
10 jaar geleden
Dat mag want het zijn drie verschillende bekeuringen omdat je drie keer (elke keer op een ander moment) te hard hebt gereden.

(Anders zou het wel makkelijk zijn, smorgens eventjes langs snelheidscamera racen
en dan de hele dag niet meer op je snelheidsmeter kijken.)