Mag ik mijn rijbewijs al aanvragen als ik nog geen begeliderspas nog niet heb?

Ik ben 17 jaar en kan dus deelnemen aan het 2toDrive project. Op hun site staat dat je een begeleiderspas moet hebben voordat je het rijbewijs kan aanvragen. Nu heb ik die pas al aangevraagd en mijn aanvraag is goedgekeurd, maar ik heb het fysieke pasje nog niet. Mag ik mijn rijbewijs dan al aanvragen op het stadskantoot?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Ja dat mag, als je de begeleiderspas maar hebt aangevraagd.
Op de site van de overheid staat letterlijk.
Vraagt u als 17-jarige het rijbewijs aan? Dan moet u de begeleiderspas al hebben aangevraagd. U hoeft hem nog niet in bezit te hebben, de gemeente kan zien of de aanvraag is geregistreerd.