Ik ben geflitst maar er reed een vrachtwagen naast mij, wie krijgt de bon?

Precies naast mij reed een grote vrachtwagen, aan zijn kant stond ook de flitspaal.. Ben ik nu 'gered' door de vrachtwagen..?

Toegevoegd na 2 uur:
Want ik denk namelijk dat mijn kenteken niet te zien is, in geen mogelijkheid.. Ik reed pal naast de vrachtwagen..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
7.7K

Het beste antwoord

Vroeger was het zo dat als er twee voertuigen op de foto stonden, de boete verscheurd werd omdat het niet te bewijzen viel wie er te hard reed, ook al was het aannemelijk dat de auto die links reed diegene zou zijn die de inhaalactie aan het uitvoeren zou zijn en dus diegene zou zijn die de overtreding gemaakt had.

Tegenwoordig is de apparatuur veel geavanceerder. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er twee foto'tjes gemaakt worden en met die twee samen is redelijk makkelijk te achterhalen welke partij het snelst reed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het ligt eraan hoe de opname hoek van de camera is
be je niet te zien in die hoek heb je geluk.
kon de camera je wel fotograferen in die hoek heb je pech

Toegevoegd na 3 minuten:
de meeste flitspalen zijn zo opgesteld dat ze alle rijbanen kunnen pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JIJ bent toch geflitst :-P lol.. dus ik denk jij..
Anders is die vrachtwagen geflitst he gheghe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij twijfel ben je gered, maar tegenwoordig zijn de came'ra's en opnameapparatuur zo goed, dat ze minder twijffelen. Afwachten dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Degen die te hard reed krijgt hem.
De radar weet welke baan het om gaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spijt me, jij krijgt de bon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat er censoren in de weg zitten, weten ze wie er te hard reed als het op de foto niet te zien is.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan hebben ze mijn nummerbord toch nog niet, hoe kan ik dan de boete binnenkrijgen?
amc
14 jaar geleden
Als je op de foto staat, natuurlijk. Als ze je naast de vrachtauto flitsen kunnen ze aan de censoren in de weg zien wie van jullie twee het snelst reed. Nu maar afwachten of ze je gezien hebben hè?
Dit is een vraag die je onmogelijk aan ons kunt stellen want bij mensen die aangeven dat je eronder uit zou kunnen komen reageer je niet.
En bij mensen die zeggen: Sorry maar helaas is de bon voor jou reageer je met "Maar als ze mijn kenteken niet zien dan kunnen ze mij toch ook niet de bon sturen?"

Wij kunnen net zo min als jou voorspellen of je wel, of niet de bon krijgt. Jij bent dan nog de gene die 't meest inzicht heeft omdat jij in die situatie zat en jij weet precies waar de flitspaal stond en wáár jij reed en wáár de vrachtwagen reed.

Dit is gewoon een kwestie van afwachten. De bon komt wel, óf niet bij je op de mat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsss, ik bedoel hier gewoon mee te vragen wat de opinie van anderen is, of ze hier ervaring mee hebben en wat hun VERWACHTEN hoe het gaat lopen.. meer niet. Daar is Goeievraag.nl toch een uitstekende hulplijn voor? BEDANKT!!
als je kenteken leesbaar is dan zal uit de foto blijken op welke baan de ovetreding is gepleegd en volgt de gehate enveloppe. Kenteken niet leesbaar doordat de vrachtwagen het zicht op jouw voertuig blokkeerde dan heb je geluk gehad.