kan je een bekeuring krijgen als je op een trajectcontrole onder de toegestane snelheid blijft, maar bij een tussentraject wel te hard rijdt?

Heb hier jaren geleden eens een post op geenstijl over gelezen. Punt is dat op de A2 momenteel een lange trajectcontrole is tussen Utrecht en Amsterdam. Ik rij het gehele traject, maar er zijn ook mensen die halverwege de snelweg opkomen en bijvoorbeeld de helft van het traject rijden. Als ik nou de eerste helft 90 rij en de tweede helft 110. Kan ik dan een bekeuring krijgen op basis van dat tweede deel van de trajectcontrole?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
3.6K

Het beste antwoord

Feitelijk bestaat de trajectcontrole op de A2 uit meer trajecten na elkaar, herkenbaar aan de camera's in de portalen. Als je één van die trajecten in te korte tijd aflegt dan zul je een bekeuring kunnen verwachten, ook al rijd je in de andere deeltrajecten wél netjes 100....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
thanks!

Andere antwoorden (2)

Er hangen meerdere camera's langs de weg tussen het begin en eind van de trajectcontrole.
Als je dus te hard rij op een trajectcontrole zit het er dik in dat je binnenkort een bekeuring op de mat heb.

(Zie extra informatie)
Bij trajectcontrole hangen camera's op verschillende punten langs de weg, die opnames maken van ieder passerend voertuig. Met deze beelden berekent een computer de gemiddelde snelheid. Ligt die hoger dan de maximumsnelheid, dan krijgt de weggebruiker een bekeuring thuis gestuurd. Als het systeem is ingeschakeld, is de pakkans 100%. Traject controle is niet bedoeld als vervanging van de flitspalen, maar is een aanvulling op de bestaande controlemethoden (flitspalen, lasergun, mobiele radarapparatuur, videosurveillance etc.)

Toegevoegd na 4 minuten:
Op het totale traject hangen meerdere camera's.
Als er twee camera's op dit traject een foto maken kan al direct de gemiddelde snelheid gemeten worden het is dus niet van belang om het gehele traject af te leggen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb in dit geval al meerdere keren van mensen gehoord dat ze even 10 km/u te hard reden op een gehele trajectcontrole en hier een bekeuring voor ontvangen.

Elke camera maakt een foto en berekend de snelheid.
Als je langs een nieuwe camera komt wordt opnieuw de gemiddelde snelheid berekend.

Als je dan de snelweg of de trajectcontrole verlaat en je Gem km/u is hoger dan het toegestane krijg je een bekeuring.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het gaat mij om een deel van het traject. Dit antwoord gaat in op het totale traject
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Op het totale traject hangen meerdere camera’s.
Als er twee camera’s op dit traject een foto maken kan al direct de gemiddelde snelheid gemeten worden het is dus niet van belang om het gehele traject af te leggen." Ik snap dat er een gemiddelde snelheid gemeten KAN worden voor een deeltraject, maar betekent dat ook een boete als ik de rest van het traject ook rijd en op het totale traject binnen de toegestane snelheid blijf?
Zoals Koossnip al zegt, zijn er meerdere trajectcontroles achter elkaar. Voor de afrit wordt de een gestopt en na de oprit wordt de volgende weer gestart. Elk traject is afzonderlijk en wordt ook afzonderlijk bekeken.
Traject 1: je rijdt 90. Geen bekeuring
Tussentraject, je kan 110 rijden, niets aan de hand.
Traject 2: je rijdt 110, er komt een acceptgiro jouw kant op.

Dus ja, je kan dan een bekeuring krijgen. Er zijn mensen die op dat traject meerdere bekeuringen krijgen...