Moet je bij een garage ook betalen als de reparatie niet gelukt is?

Ik heb mijn auto naar de garage gebracht omdat de antenne niet meer in of uit wilde schuiven (ivm wasstraat). Ze hebben er een 2e hands antenne op gemonteerd (prima) maar bij het ophalen vertelden ze me dat ik hem voortaan wel met de hand in en uit moet schuiven, elektrisch werkt dat niet meer. (maar dat was nog maar net 2 welen geleden kapot gegaan, daar kwam ik vooral voor) Daar baal ik best wel van, er is dus maar weinig verbeterd. Kosten 100 euro. Ik had aangegeven dat ik graag wilde dat hij weer in en uit kon schuiven. Niet letterlijk elektrisch erbij gezegd, maar dat lijkt me logisch als het een elektrische is. Ik heb maar betaald, kon niet veel anders. Maar ik vraag me dus af hoe dit zit, moet je betalen ook al is de reparatie niet (helemaal) gelukt? De uren en de antenne zelf hebben ze natuurlijk wel besteed. Maar als ik wist dat dit het resultaat zou zijn had ik het niet gedaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
8.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je zo goed kunt praten, als Crea kan schrijven, lukt het misschien nog zonder bijbetaling. Gewoon zeggen dat je het bij een schappelijk prijsje zal rondbazuinen wat een fijne garage zij zijn.

Het beste antwoord

Als je je auto laat repareren, heb je recht op een goede reparatie. Je hebt met de garage namelijk een reparatieovereenkomst gesloten. Wil je terug naar de garage omdat je niet tevreden bent over de reparatie? Dan is een goede voorbereiding op het gesprek het halve werk.

Een aantal punten waar je op moet letten:
Zorg dat je kunt bewijzen dat je de auto daar hebt laten repareren. Bijvoorbeeld door de rekening mee te nemen of een kopie van het bankafschrift waarop de betaling van de reparatie staat.
Het kan handig zijn om bij deskundigen informatie in te winnen over het gebrek en de oplossing. Je kunt bijvoorbeeld een andere garage bellen. Onderzoek ook of het iets is wat vaak voorkomt.

Garagebedrijven hebben volgens de wet een 'resultaatsverplichting'. Dat betekent dat ze verplicht zijn om voor een goed eindresultaat te zorgen. Ze moeten je auto dus goed repareren.

De beste oplossing bereik je meestal in een goed gesprek. Het is prettig om het op
te kunnen lossen zonder dat je juridische stappen moet nemen. Probeer daarom altijd eerst een gesprek aan te gaan. En zoek samen naar een oplossing

De verkoper zal je misschien zeggen dat je moet bijbetalen om het probleem op te lossen. Heb je van tevoren met de garage een prijs afgesproken? Dan mag de garage maximaal 10% van deze prijs afwijken.

Ga met je garagehouder in gesprek, je had niet hoeven te betalen, als je er elektrisch bij had gezegd, dat heb je verzuimd. De garage heeft de reparatie dus goed uitgevoerd. je hebt terecht betaald, maar ik zou toch proberen de garagehouder ervan te overtuigen, dat je het vreemd vind, dat je het nu handmatig moet doen, terwijl de originele versie elektrisch is. Probeer tegen een kleine bijbetaling toch een goed werkende antenne te krijgen. Onderhandel over de prijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Je was me net voor met ongeveer hetzelfde antwoord. Jij wint !
:-) +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuke reactie, bedankt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blijft de vraag of de garage vindt dat ze hem "goed" gerepareerd hebben....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ ik heb er niks tegenin te brengen. Ben bang dat het ook met veel praten "handwerk" blijft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet geschoten is altijd mis. Grote kans dat de garagehouder toch eieren voor zijn geld kiest, hij wil vast geen negatieve praat over zijn bedrijf. Maar zonder bijbetaling zal het vast niet gaan lukken. Bedankt voor je reactie Joan.

Andere antwoorden (1)

1 keer als u wagen geregistreerd is begint de klok te tikken en je betaald alles wat er aan gedaan wordt . alleen kun je voor verbetering terug gaan maar je zult hoogwaarschijnlijk nog iets bij betalen .